Godistråd

Mirre

Trådstartare
Känns passande när det snart är påsk :D
*Så, vilket godis gillar ni?
*Något ni absolut inte äter?
*Äter ni godis överhuvudtaget, eller har ni något annat i äggen? :p
*Hur gör ni med äggen, delas de ut rakt av, har ni äggjakt eller något annat? (Kanske är mest aktuellt för er som har barn)

*Gillar i stort sett allt, men choklad är min stora last. Särskilt Geisha.
*Skumbananer, dem är så grymt äckliga! Vingummi är väl inte heller någon favorit direkt men kan funka.
*Ungarna får någon leksak eller klädesplagg i sina ägg ibland, annars är det mest godis. Mest pga min dåliga fantasi.
* Vi brukar ha äggjakt, men i år funderar jag på fiskdamm istället. Ungarna är lite för otåliga för att vara så roade av jakten :D
 
Bett min syster importera chokladägg ifrån England, sådana med vit insida. Det räcker med godis i påsk för oss vuxna och sonen lär få av alla andra så till honom köper vi inget
 
ÄLSKAR GODIS. Och kakor...
Favoriter är Opera mints, de flesta choklad/nöt-kombinationer, och Haribo-körsbär. Gillar också såna finska Gröna kulor.

Äter INTE LAKRITS usch. Vidrigt.

Ingen äggletartradition här direkt, sambons brorsbarn är de enda i släkten men vet inte vad de har för påskfirarvariant.
 
Älskar choklad, hatar lakrits. Vuxna får inga påskägg, barnet äter inte godis så hen får en liten bil i sitt ägg och kanske några russin. Av farmor får hen pengar i ägget.
 
Känns passande när det snart är påsk :D
*Så, vilket godis gillar ni?
*Något ni absolut inte äter?
*Äter ni godis överhuvudtaget, eller har ni något annat i äggen? :p
*Hur gör ni med äggen, delas de ut rakt av, har ni äggjakt eller något annat? (Kanske är mest aktuellt för er som har barn)

*Gillar i stort sett allt, men choklad är min stora last. Särskilt Geisha.
*Skumbananer, dem är så grymt äckliga! Vingummi är väl inte heller någon favorit direkt men kan funka.
*Ungarna får någon leksak eller klädesplagg i sina ägg ibland, annars är det mest godis. Mest pga min dåliga fantasi.
* Vi brukar ha äggjakt, men i år funderar jag på fiskdamm istället. Ungarna är lite för otåliga för att vara så roade av jakten :D

Center, plopp, surskallar, lysmelk och polly är mins favoriter. Äter inte mkt utöver det. Barnet är inte ens ett år så inget godis till henne, så vi gör inga påskägg.. Vi vuxna uppskattar inte det :)
 
Ingen choklad eftersom jag antagligen redan ätit min chokladranson i livet och blev allergisk. I övrigt äter jag det mesta. Vingummi är nog det som går fett bort.

Dottern får faktiskt frön i sitt påskägg så hon vara med och så i vårt växthus (Och godis får hon med i ägget)
 
Annars kanske det finns på ebay?
Så att det fanns på amazon. Men frågan är om det blir hugget som stucket i pris när man lägger till frakt. Såg också att dom ändrat receptet på chokladen och att "folk rasar" över att det är så stor skillnad. Ändå krämen man vill åt ju, engelsk choklad har jag inte mycket till övers för ändåså.
 
Så att det fanns på amazon. Men frågan är om det blir hugget som stucket i pris när man lägger till frakt. Såg också att dom ändrat receptet på chokladen och att "folk rasar" över att det är så stor skillnad. Ändå krämen man vill åt ju, engelsk choklad har jag inte mycket till övers för ändåså.
Nej, det är krämen precis! Om man vill ha god choklad får man köpa norsk
 
Det bästa jag vet är lakrits. I alla former, men ju saltare desto bättre.
Choklad äts också i orimliga mängder...
 
Det bästa som finns är snusklubblor utan pinne i lösvikt. Och lakrits i de flesta varianter. Och nya oreochokladen (inte den stora kakan utan de små med oreofyllning)

Hatar typ ganska många olika sorters godis.

Blir nog svärmor som gör ägg till grabben och gömmer. Så var det förra året iallafall. Och det är nog godis i.
 
Sitter just nu med en påse polly påsk blandning :d.

Är inte super duper glad i choklad även om det är gott, är mer en haribo napp och björn person :p. Dvs gelatin och förgämnen i överflöd :rofl:
Geisha är :love: även om jag är överkänslig mot hasselnöt :nailbiting:, men vissa saker är värt lite kli ;).
Lackris är :wtf:, lika så supersura saker.
Naturgodis är också lagom hemskt (att mobilen vill ha det till naturgödsel säger en del ;)), spec då det mest är nötter och torkade exotiska frukter vilket jag inte heller tål så bra.

Men det bästa är i alla fall chips, Icas billiga lättsaltade är :love:.
 
Är bara hunden som letar påskägg nuförtiden, men då jag var liten så var det godis man fick, och pengar plus lite godis av mormor :d.

I godis väg så är haribo nappar, nallar, fraser Marianne chokladkaka, geisha och Icas billiga lättsaltade chips :love::d:heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Min kattunge är nu ca 19 veckor och har så klart väldigt mycket energi och behöver aktiveras. Jag går ut med honom flera ggr om...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 244
Senast: isafore
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har haft min lilla nakenblandning i drygt en månad nu. Hon är 6.5 månad. Hon har bott hos uppfödaren fram tills jag köpte henne så...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp