Godkända tävlingskläder?

Brolinskan

Trådstartare
Jag blir galen.
Har precis gått igenom mina tävlingskläder inför tävlingen i helgen (ute i god tid som vanligt alltså) och det har gått hål på mina vita ridbyxor!
Min ridkavaj är på tok för stor (får sys in :crazy: )
och jag har inget att ha på fötterna :crazy:
Gick igenom proppen för att titta på vad som egentligen är godkänt sm tävlingsklädsel på regional/nationell tävling.
Men det står bara om intrenationella tävlingar.
Vilka skor/ridstövlar kan man ha?
Står jodhpurs och jophursskor.
Trodde att Jodhpurs var just jodhpursskor?
Alltså, det var alltför länge sen jag tävlade och dte känns som om de har gjort om reglementet tio gånger sen dess.
Kan alltså på stort fixa fram en ridkaval, kanske ett par vita ridbyxor, men det blir tajt, annars har jag ett par svarta skoridbyxor, men då kan jag ju inte ha ridstövlar (vilket jag ju ändå inte har) utan måste ha ett par skor. Förut vet jag att man kunde ha skoridbyxor plus joghpursskor, går det fortfarande?
Vad är godkänt?

Ella som känner sig som världens amatör :o :eek:
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

Rid du i ävlingskavaj, skoridbyxor och ridskor- det ska vara godkänt, vad jag vet iaf!
Det hade min kompis på sig på regional tävling för några helger sedan, svarta skoridbyxor ena dagen och khaki-färgade nästan dag!
Lycka till! Vilken tävling är det?
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

ella, tror det funkar med vanliga mörka skoridbyxor och kavaj. Ser att det är många som har det.

Har uppdaterat bloggen med tävlingsbilder....

Ses imorron kanske...
/Kram Lina
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

linisen84 skrev:
ella, tror det funkar med vanliga mörka skoridbyxor och kavaj. Ser att det är många som har det.

Japp, det gör det - under förutsättning att man även har rätt skor till. Tror att det bara är jorpurs som är godkända eg. men har sett en del som ridit i diverse andra varianter också.
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

*knapplån*

så vitt jag vet och förstår, får man inte tävla i några skor som har snörning, de går under typen stallskor, inte ridskor. Och då blir det inte så många skor kvar utan snörning, förtom jodphurs.

Jag har också tävlingsklädes-ångest! tävlar på lördag och måste inhandla nya ridstövlar och vita ridbrallor :rofl: haha


Lycka till på tävlingen!
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

I helgen när jag tävlade Stormur Lätt var det så varmt att jag hade på mig en kortärmad tävlingsskjorta tillsammans med vita ridbyxor och stövlar. Min kusin som också tävlade hade på söndagens final i Lätt Tölt Junior linne, men eftersom det var så varmt gjorde huvuddomaren som tur var ett undantag eftersom det är där gränsen går till vad man får ha på sig på en tävling.
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

Är du säker på att man inte får tävla i skor med snörning? jag har alltid tävlat i det. Till och med tävlat i jumpaskor på en tävling då jag klantat mig och glömt tävlingsskorna hemma. Det är aldrig någon som kommenterat mina skor på någon tävling.
 
Sv: Godkända tävlingskläder?

Det vet jag sedan tidigare att man inte får. Det ska vara skor utan snörning. Sen hur hårda de är på det är en annan sak, viktigare att man ser hel, ren och prydlig ut. Men kommer man upp på lite högre nivåer är det ju en annan sak.

Ella
 

Liknande trådar

Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp