Gödselplatta nära hus

P

plastik

Vi håller nu på att renorvera vår gamla ladugård för fullt, men de senaste dagarna har jag funderat på att eftersom gödselplattan ligger relativt nära ett hus (inga bor där permanent utan det är bara som en sommarstuga kan man säga) så kanske vi måste söka tillstånd för att få ha gödslen där?

Eller hur fungerar det?
 
beror helt på
jag bodde tidigare i bebyggt område med 4-5 grannar precis runt omkring.
hade kontakt med miljökontoret. de kom ut och tittade och sa att om jag bara hade max 2 hästar behövdes ingen gjuten platta. Bara jag såg till att gödstacken tömdes när det var tid.
Hör med din kommun.
Har hört om man har max 5 hästar behövs ingen gjuten platta, men d kan säkert variera från kommun och efter hur man bor, och hur marken är runt omkring.
Lycka till
 
åh jag missuppfattade d hela
ni har kanske redan gjuten platta
ingen aning
 
Eftersom sånt kan variera från kommun till kommun så ska du ta kontakt med milö-och hälsovårdsnämnden. Be att få skriftligt på det du talat med dem om. Det är alltid bra att ha om något skulle krångla.
 
xbella: Jo, vi har redan en platta men den i sin tur ligger relativt nära ett hus..

jennyjenny: Okej, tack för tipset.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 351
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Zpunk
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 090
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp