Göra ägarbyte på bil?

Tack. En person sa till mig att man måste scanna den gula lappen om man skulle göra det på webben.
 
Från länken ovan:

För att kunna använda webbtjänsten behöver
  • säljaren kunna legitimera sig via e-legitimation (exempelvis bank ID eller mobilt bank ID).
  • både säljare och köpare ha giltiga svenska körkort och vara över 18 år.
  • säljaren kunna uppge behörighetskoden från del 1 av fordonets registreringsbevis, den blåa delen. Behörighetskoden visar att säljaren har tillgång till det senast utfärdade registreringsbeviset och är dessutom en uppgift som omgående uppdateras i vägtrafikregistret efter ägarbytet.
 
Från länken ovan:

För att kunna använda webbtjänsten behöver
  • säljaren kunna legitimera sig via e-legitimation (exempelvis bank ID eller mobilt bank ID).
  • både säljare och köpare ha giltiga svenska körkort och vara över 18 år.
  • säljaren kunna uppge behörighetskoden från del 1 av fordonets registreringsbevis, den blåa delen. Behörighetskoden visar att säljaren har tillgång till det senast utfärdade registreringsbeviset och är dessutom en uppgift som omgående uppdateras i vägtrafikregistret efter ägarbytet.


Yes och i appen måste du ha den gula delen!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 373
Senast: Liten
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Senast: Migo
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 044
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp