Göra egen bakgrund till hemsida?

Aliche

Trådstartare
Jag håller på att skapa en webshop till mitt eget företag och använder mig av Tictail som webshops-leverantör om det nu spelar någon roll :) Hursomhelst så vill jag gärna skapa bakgrund till hemsidan själv så jag får färger osv precis som jag vill ha det. Jag vill även kunna använda samma bakgrund till trycksaker som visitkort osv. Jag har aldrig gjort precis det här innan men jag har jobbat en del i både PS och Illustrator med andra projekt så helt nybörjare är jag inte men jag vill ju skapa något som fungerar att tillämpa i hela webshopen. Och det har jag ingen aning om hur jag gör men jag vill lära mig så jag kan göra sånt själv, jag vill alltså inte lägga ut det på någon annan. Någon som gjort/gör detta och har bra tips eller tips på tutorials eller kurser (helst gratis)? De jag hittar förutsätter antingen att man använder Dreamweaver (vilket jag inte gör) eller är helt värdelösa :)

Jag ska alltså bara göra till mig själv så behöver inte kunna superavancerat men vill samtidigt att det ska se snyggt och proffsigt ut.
 
Det finns ju mängder med gratis grafik på nätet. Eller så kan du googla på "create seamless web site background" eller något sådant om du vill göra det själv. Eller du kanske vill ha en bild i ett hörn som sträcker sig ut över sidan? Jag vet ju inte alls vad för slags bakgrund du är ute efter så det är lite svårt att svara på hur du ska gå till väga.

Men ta dig en funderare på om du ska göra det själv. Din tid kostar också pengar även om du inte ser det och det är billigt eller gratis att skaffa något färdigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 973
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 075
Senast: Migo
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 572
Senast: Ramona
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 523
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp