Göra hovfett mjukare?

Fazeem

Trådstartare
Jag har kommit över en stor bytta "Farrier dressing" från NAF. Tycker produkten är bra, men det går ju knappt att använda för det är så jäkla hårt :confused: det är som att svampen fastnar i fettet och inte tvärtom, särskilt nu på vintern. Går hovfett att spä ut till en lösare konsistens? Går det att blanda i typ rapsolja? Nu står det ingen innehållsförteckning på just NAFs produkter så jag kan inte se om det innehåller något särskilt som jag kan spä ut med :cautious:

Så ja, tips mottages gärna på hur man ens kan applicera hovfett/dressing utan att smula sönder alla svampar och helst utan att få fett överallt förutom på hoven :D
 
Kan du ställa burken på elementet eller i ett varmvattenbad i en kvart innan du ska smörja på det?
Så gör jag med Cornucresine.
Det ska jag prova! Ska ta med mig en mindre burk att flytta över lite i som jag kan värma, hela burken blir nog för mycket att värma på en gång.
 
Håll det hyfsat varmt så går det enkelt.
Jag har en stor grov pensel och får loss en klick och kan sen smeta på hoven.
Lite osmidigt men iallafall drygt. Det är bättre på sommaren 😂
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 841
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp