Göra rent sin ryktväska

Irisstogenhage

Trådstartare
Hur gör man rent sin ryktväska på enklaste sätt? Har funderat på att tvätta väskan i tvättmaskin men det sitter fast en stor metallring runt hela väskan och då vet jag ej om det är bra att tvätta den i tvättmaskin. Hur brukar ni göra rent ers ryktväskor.
 
Jag har också funderat mycket på rengöring av de där väskorna och har faktiskt valt att ha en hink istället.

Men varmvatten, en diskborste, diskmedel och sen kanske avsluta med virkon för att döda eventuella bakterier. Alltså tvätta själv för hand :)
 
Tvättar för hand, dvs lite tvättmedel och varmt vatten i handfatet och sen skurar jag rent så gott det går :). Bir ju ändå handtvätt programmet när man kör i maskin och då är det inte säkert att det blir riktigt rent i den.
 

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
629
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
742
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp