Göra rent väska i lammskinn

BernT

Trådstartare
Har en väska i lammskinn, som är färgat ljusblått, och det har blivit lite smuts på den som jag vill få bort. Men hur gör man det utan att skada skinnet? Har testat ta med bara vatten på en yttepytte-yta som inte syns men det blev inte bra. Det blev mörkt, sen kanske det försvinner när det torkar? Vågar inte chansa.

Väskan var dyr så helst bara råd som funkar 😅
 
Har en väska i lammskinn, som är färgat ljusblått, och det har blivit lite smuts på den som jag vill få bort. Men hur gör man det utan att skada skinnet? Har testat ta med bara vatten på en yttepytte-yta som inte syns men det blev inte bra. Det blev mörkt, sen kanske det försvinner när det torkar? Vågar inte chansa.

Väskan var dyr så helst bara råd som funkar 😅

Lämna in den!
 
Borde inte en kemtvätt kunna hjälpa dig?
Vet inte om jag vågar lämna den ifrån mig.. tänk om den blir förstörd, står jag där med förstörd väska och tror inte de ersätter mig.. bättre jag försöker själv, då ser jag hur skinnet reagerar och kan avbryta innan det går helt åt skogen tänker jag.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har en väska i nubuck och kalvskinn som jag behöver göra rent. Väskan är av ljust läder men har blivit missfärgat då jag lät ett par...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: BernT
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 707
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp