Göra slitningar på jeans

BernT

Trådstartare
Min dotter (7 år) vill ha trasiga jeans. Har hittat ett par som jag fick sy upp för det var för stor storlek. Men nu vill hon ha fler. Hon är rätt lång men väldigt smal och jag hittar inga slitna jeans i hennes storlek. Så tänkte köpa ett par jeans som passar och göra slitningarna själv. Hur gör jag det enklast?

128 funkar för henne.

Vill helst inte köpa för långa så jag måste sy upp för det är jobbigt 😂
 
Min dotter (7 år) vill ha trasiga jeans. Har hittat ett par som jag fick sy upp för det var för stor storlek. Men nu vill hon ha fler. Hon är rätt lång men väldigt smal och jag hittar inga slitna jeans i hennes storlek. Så tänkte köpa ett par jeans som passar och göra slitningarna själv. Hur gör jag det enklast?

128 funkar för henne.

Vill helst inte köpa för långa så jag måste sy upp för det är jobbigt 😂
Köp väl begagnade jeans på Sellpy/Tradera/etc, låt henne ha dem i skolan några veckor: Tadaa! Trasiga jeans!

För smala barn så är Polarn och pyret räddningsplankan för byxor. De är också lätta att få tag på begagnade.
 
Köp väl begagnade jeans på Sellpy/Tradera/etc, låt henne ha dem i skolan några veckor: Tadaa! Trasiga jeans!

För smala barn så är Polarn och pyret räddningsplankan för byxor. De är också lätta att få tag på begagnade.
Haha mitt barn har inte förstört ett enda par byxor så. Hon härjar som bara den men kläderna håller.
 
Sandpapper och sprättkniv körde den här tonårspunkaren stenhårt på i början av 2000-talet för att få trasiga jeans. 😅
+ @bumpo

Blir det fint då? Hon vill ha sådär trådigt mellan i hålen. Jag vet att jag försökte göra hål på egna jeans för många år sen men det blev bara fult för det blev bara hål 😅

Vad pratar vi om i tidsåtgång här? Får man till ett par jeans på nån timme?
 
Haha mitt barn har inte förstört ett enda par byxor så. Hon härjar som bara den men kläderna håller.

Det är någon mystik i det där! Vårt ena barn har sönder sina byxor hela tiden men aldrig det andra. Och barnet med hela kläder är definitivt det ”härjigare” av de två.

Han måste ha extremt vassa vänsterknän eller något 😅 För det är alltid vänster knä som går sönder. Varenda pyjamas har hål på vänster knä 🧐
 
+ @bumpo

Blir det fint då? Hon vill ha sådär trådigt mellan i hålen. Jag vet att jag försökte göra hål på egna jeans för många år sen men det blev bara fult för det blev bara hål 😅

Vad pratar vi om i tidsåtgång här? Får man till ett par jeans på nån timme?
Fint och fint, det blir trasigt. Trådigt får du nog om du gör som @bumpo tipsade om, annars prova med ett mer finkornigt sandpapper. Det är mycket trial and error som gäller.

Tidsåtgång, ptja. Det går fort om man tar en slipmaskin men det rekommenderar jag inte om man inte vill ha extremslitna jeans. :up:
 
Det är någon mystik i det där! Vårt ena barn har sönder sina byxor hela tiden men aldrig det andra. Och barnet med hela kläder är definitivt det ”härjigare” av de två.

Han måste ha extremt vassa vänsterknän eller något 😅 För det är alltid vänster knä som går sönder. Varenda pyjamas har hål på vänster knä 🧐
Vad är det med vänsterknän? Vartenda par byxor min son ägde från det han började gå tills han fyllde 10 hade hål på vänsterknät. Ibland efter en dags användning. :down:
 
+ @bumpo

Blir det fint då? Hon vill ha sådär trådigt mellan i hålen. Jag vet att jag försökte göra hål på egna jeans för många år sen men det blev bara fult för det blev bara hål 😅

Vad pratar vi om i tidsåtgång här? Får man till ett par jeans på nån timme?
Ja, alltså de blir ju inte som köpta slitna jeans eller för den delen slitna som i väl nötta men så länge du inte skär hela knät som ett enda stort hål utan gör ett litet och sen använder fingrarna för att vidga det så blir det trådiga hål i alla fall.

Sandpappringen är ju det som tar mest tid men du gör ju lätt ett par på några timmar i alla fall.
 
Haha mitt barn har inte förstört ett enda par byxor så. Hon härjar som bara den men kläderna håller.
Inte om du köper dem väl begagnade i första läget. Det tar tid att slita ut nya byxor, men gamla tunnslitna byxor går sönder nästan genast.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 371
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 786
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp