Göteborgs Galoppbana

Sv: Göteborgs Galoppbana

Skönt! Var ju dock en som bröt sig ur i första loppet (där vi hade två hästar). Boxen gick ju sönder.. :crazy:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Ja, usch och fy.. Den kröp under helt utan förvarning.. :crazy:

Sedan hade vi två stycken senare under dagen som sparkade helt frenetiskt så det var ingen toppendag direkt.. :(
Men nu blir det nya tag tills den nionde.. Skall försöka komma ihåg solkrämen den här gången.;)

Skall ni ha några hästar med då?
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Kan ju oxå vara bra om startboxpersonalen / den som lastar hästen hinner UT från boxarna INNAN startern släpper fältet :smirk:
Trist att vara slagen med en fjärdedel av det man tappade i starten pga av att det ligger en människa på marken när hästen skall hoppa ut...
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Mig veterligen hade denna personen inget där att göra. Enligt Svensk Galopp så har personen även fått lite böter på ett par hundralappar.

Sen vad som är sant och inte kan man ju spekulera i. :)
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

IrpaSnirpa skrev:
Mig veterligen hade denna personen inget där att göra. Enligt Svensk Galopp så har personen även fått lite böter på ett par hundralappar.

Sen vad som är sant och inte kan man ju spekulera i. :)

Oavsett vem som lastar hästen, startpersonal eller annan är det ju dumt att släppa starten innan denne hunnit ut...
Det faktum att han har fått böter betalar ju inte resa och löp för den stackaren som blev drabbad...:cry:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Ja, håller helt med dig, men det var inget vi eller den som skötte starten kunde göra något åt då det skedde en del misstag från den personens sida.. Det var ingen av vår personal och sitter man ner inne i boxen kan man inte räkna med att synas..

Vi blev alla rätt rädda och förbannade då.. Och det lär förhoppnigsvis inte hända igen.
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Inna skrev:
sitter man ner inne i boxen kan man inte räkna med att synas.. .

???
Stod brevid boxarna och såg när han lastade den ( sist ? ) så han satt inte i boxen, han böjde sig för att komma under och ut INNAN starten gick....
ja, ja..Skit samma... Lite många misstag av startern bara den dagen... Startboxpersonalen ( du ;) bla ) var i övrigt duktiga!
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Tackar! Det värmer att få höra, nybörjare som man är..:)

Jag uppfattade det som att han satt på huk och reste på sig precis som starten gick.. Har inte blivit så skraj på länge faktiskt. Tur i oturen att det gick bra för honom i alla fall..

Men du kanske kan förklara för mig hur det går till med såna här saker.. Kan man lämna in en protest om man får loppet stört av en sån sak.. Jag och F satt och snackade lite om det efter, i detta fallet blev ju nr 2 (tror jag det var) helt klart väldigt störd helt utan egen förskyllan.. Eller är det bara att "gilla läget" och hoppas på att det inte händer igen?
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Inna skrev:
Tackar! Det värmer att få höra, nybörjare som man är..:)

Jag uppfattade det som att han satt på huk och reste på sig precis som starten gick.. Har inte blivit så skraj på länge faktiskt. Tur i oturen att det gick bra för honom i alla fall..

Men du kanske kan förklara för mig hur det går till med såna här saker.. Kan man lämna in en protest om man får loppet stört av en sån sak.. Jag och F satt och snackade lite om det efter, i detta fallet blev ju nr 2 (tror jag det var) helt klart väldigt störd helt utan egen förskyllan.. Eller är det bara att "gilla läget" och hoppas på att det inte händer igen?

Tja du, då jag var med just den hästen fick jag inside blick på just detta... Det rådder lite delade meningar då alla trodde att det gick att lägga in en protest ( för att få tilldelat en fjärdeplats vilket man tex får om hästen "tvångsstryks pga fel vikt i programmet - detta har jag varit med om..:smirk: )men fick förklarat av en ur skiljedomstolen på Jäg. att misstag som detta från startern inte är förknippat med skiljedomstolens uppgifter. Alltså du kan lämna in protest, men de tar inte upp det. Så det är bara att "gilla läget" precis som du skriver :(
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

AnLa skrev:
Oavsett vem som lastar hästen, startpersonal eller annan är det ju dumt att släppa starten innan denne hunnit ut...
Det faktum att han har fått böter betalar ju inte resa och löp för den stackaren som blev drabbad...:cry:

Absolut, det är ju personen/ryttaren/hästen/ägaren som blev drabbad som skulle haft ersättning för det de fått lägga ut på starten.
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Det är startens skyldighet att se till att ingen person står framför boxarna när starten släpps. Om du jobbar i boxarna själv så vet du att man måste krypa under framgrindarna för att komma ut när man har lastat sin häst. Personen i fråga är proffessionell tränare och troligtvis mycket mer rutinerad än de flesta i göteborgs startbox personal, det är bara ren tur att inget allvarligt hände. Jag som själv tränar ett antal hästar går alltid ner till starten om jag tror att min häst kan var stökig, svårlastad eller kanske bara behöver pratas lite med medans man väntar på resten. From i år finns kravet på hjälm vid startboxarna.

Göteborgs startboxar är ganska vanskliga och går lätt upp. Jag vet att Göteborg Galopp jobbar mycket på att förbättra dem men de är en gång i tiden "pensionerade" från Övrevoll. Tyvärr har det hänt väldigt många incidenter i boxarna i år vilket är synd.
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Ninniw skrev:
Gud så kul att hör att du hade et trevligt! Det behövs verkligen nya besökare för kommer folk bara till loppen så tenderar de att trivas! Många som spelar och/eller är engagerade i trav eller andra hästsporter föredra galopp när de väl pallrat sig ut.

Ett tipps är att skaffa ett konto på http://www.photobucket.com/
Där kan du ladda upp massa bilder adlelse gratis, länka dit o låta folk som är nyfikna titta.

sidan funkar inte :confused:
aja, kram kokos :banana:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Ja märkte det! En allmän fråga bara, "får" man egentligen göra så som ni gjorde, alltså låta den få spår nummer 5 istället för 13 pga att boxen gick i sönder??

Tyvärr, tror inte att vi har det! Har ju en bit att köra! Haha ja, solkräm är bra det! :p
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Kokos skrev:
sidan funkar inte :confused:
aja, kram kokos :banana:

Photobucket kan vara lite krångligt.. har själv en del bilder där.. det är bara att vänta o sen försöka igen;)
 

Liknande trådar

Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
401
Senast: jemeni
·
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 897
Senast: casio01
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 567
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
698
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp