Göteborgs Galoppbana

MalanMjöl

Trådstartare
Dit ska jag på söndag, första gången och tänkte fråga lite.. :p Finns där någon shop och hur är dom i priserna. Det kliar i shoppingtarmen.. :angel: :d Vad tycker ni om banan och anläggningen annars?
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Hej!

Feed'n race säljer sina grejor på banan. Kolla deras hemsida för priser
(feed'nrace.se)
Jag gillar banan men om det är dåligt väder är det pest, ingenstans att gå in. Man får stå inne hos hästen och äta:crazy:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Någon mer som ska dit föresten? Vi har hästar i lopp 1- Be my Baby och Magic Spell och i lopp fem tror jag- Annie Oakley..
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Jag var där :)
Har lite bilder från hela arrangemanget..

galoppen1.JPG

galoppen2.JPG

galoppen3.JPG

galoppen4.JPG

galoppen6.JPG

galoppen7.JPG

Osså lite trav :P
galoppen10.JPG


Har fler bilder, men inga som är utlagda på hemsidan..

/Anna
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Förövrigt var detta första besöket för mig på en galoppbana. Eller jag har varit där innan och sett när dom tränat hästarna, men är ju islandshästmänniska så :P

Spelade i Lopp 7 (tror jag det var) och vann pengar.. :D Även det första gången jag spelade.. Och då gick jag på vilken häst som vunnit mest :D Kommer dock inte ihåg vad den hette, men nr 3 var det... Det är min kompis nu :P
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

ok, fina bilder! Tror tyvärr inte någon av våra hästar fastnade ;)

Haha sicken tur, bara att hoppas den håller i sig då! Tyckte det var ett mysigt ställe och man tog det lugnt och fint (nästan FÖR lugnt emellanåt) Kul med så mycket folk också!! :)

Fast mina axlar e totalt sönderbrända efter solen.. :crazy:

Du kanske såg mig föresten- jeans och ett vitt linne med svart text på..
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Vem vet? :P Jag tror jag har 100 bilder till så.. men så mycket orkar man inte lägga in på en hemsida :P Tog bara de absolut bästa bilderna.. :)

Jag hade fullt upp med att springa runt och fota allt möjligt, men tror hela banan hörde mig när jag skrek "VANN JAG NÅGOT NU ELLER?" på ren göteborska :P
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

IrpaSnirpa skrev:
Vem vet? :P Jag tror jag har 100 bilder till så.. men så mycket orkar man inte lägga in på en hemsida :P Tog bara de absolut bästa bilderna.. :)

Jag hade fullt upp med att springa runt och fota allt möjligt, men tror hela banan hörde mig när jag skrek "VANN JAG NÅGOT NU ELLER?" på ren göteborska :P

Gud så kul att hör att du hade et trevligt! Det behövs verkligen nya besökare för kommer folk bara till loppen så tenderar de att trivas! Många som spelar och/eller är engagerade i trav eller andra hästsporter föredra galopp när de väl pallrat sig ut.

Ett tipps är att skaffa ett konto på http://www.photobucket.com/
Där kan du ladda upp massa bilder adlelse gratis, länka dit o låta folk som är nyfikna titta.
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Det var verkligen jättekul med så många åskadare. Hörde att där var runt 2200 personer!! :bow: :eek: Det är man inte bortskämd med på Jägers iaf! Kul om fler får upp ögonen för sporten!
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Jag var där med ridskolan. VI hade ett löp döpt efter vår ridskola :)
Sen hade vi en häst till start i lopp 5 tror jag det var, han blev femma.
Fotade också en massa, men orkar inte lägga upp den just nu :P
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Jag har photobucket :) Skall se om det finns bra bilder att ladda upp där, men de som ligger ute är de absolut bästa..

Annars kan man alltid kila in på vår hemsida och titta efter fler bilder, de bilder jag tar som blir bra lägger jag automatiskt ut där. Eftersom ägaren till Stallet är galoppintresserad (och håller på med fullblodsavel) så är ju hemsidan mer eller mindre inriktad på just galopp, även om vi har andra raser och inriktningar i stallet. Men är det löp i göteborg så är ju vi automatiskt där :)

Och ja, första gången jag såg en häst gå riktigt snabbt på banan så var det just en häst i stallet, efter det är jag nog lite frälst. Även om jag själv aldrig skulle våga (eller vilja) gå i den farten med min lilla pälsboll.. Men galopp är skoj, dock mindre roligt när hästar skadar sig och tas direkt på plats. Men efter regn följer solsken.

/Anna

(det var 2130 åskådare på galoppen)
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Har du ridit länge på den ridskola? Jag jobbade där ett tag och funderade på om jag kanske visste vem du är, men det är typ 10 år sedan nu:crazy:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Vad kul att hitta en till islandsägare som också är intresserad av galopp !!! Jag har ett 6-årigt islandssto men är superförtjust i galopp.. (jag är inte helt säker på att min nästa häst blir en isis...)
Vad heter din/eller ditt stalls hemsida (som du skrev om) ?
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Jag var där också, fast jag jobbade i startboxarna så jag såg inte mycket av arrangemangen vid sidan av banan. Härligt väder var det i alla fall, fast jag blev helt sönderbränd..:crazy:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Ok, du var du kanske en av dom som "tryckte" in "min" häst! :D Bra jobbat!! :bow: ;) Sönderbränd blev man själv med som sagt! Började fjälla igår.. :crazy:
 
Sv: Göteborgs Galoppbana

Alldeles säkert.. Det var bara jag och två till som ledde in och så fick de stora grabbarna putta på bakifrån. De allra flesta hästarna var väldigt resonabla dock..:) Kul jobb så länge allt går som det skall:-)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 728
Senast: bollen__
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 833
Senast: Bon
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp