Göteborgsguide

Nebraska

Trådstartare
Hur tar man sig från Göteborgs central till Quality Hotel The Weaver i Mölndal? Vad går en taxi på ungefär?
 
Det är ju inte bara ett vägbygge utan femtioelva sådana längs den sträckan så vagnen går nog väldigt mycket snabbare.

Ja fy sjutton! Jag kör delvis den vägen till stallet, och det händer ju åtminstone en gång i veckan att jag måste tvärvända för att vägen är avstängd utan att det skyltats om alternativ väg vid infarten. :crazy:
 
Ja fy sjutton! Jag kör delvis den vägen till stallet, och det händer ju åtminstone en gång i veckan att jag måste tvärvända för att vägen är avstängd utan att det skyltats om alternativ väg vid infarten. :crazy:
Exakt! Och det som fungerade igår är helt avstängt imorgon.
 
Håller med de andra spårvagn är bättre än taxi den sträckan. Taxi kan gå på hur mycket som helst beroende på hur många omvägar den behöver ta på grund av vägarbeten m.m. @Nebraska Om du laddar ner appen Togo innan så köper du smidigt biljett för zon A finns enkelbiljett eller biljetter för en eller tre dygn, då åker du fritt under den perioden.
 
Håller med de andra spårvagn är bättre än taxi den sträckan. Taxi kan gå på hur mycket som helst beroende på hur många omvägar den behöver ta på grund av vägarbeten m.m. @Nebraska Om du laddar ner appen Togo innan så köper du smidigt biljett för zon A finns enkelbiljett eller biljetter för en eller tre dygn, då åker du fritt under den perioden.
Måste man ha appen, eller finns det andra betalsätt? Kort?
 
Måste man ha appen, eller finns det andra betalsätt? Kort?

Man kan inte betala ombord det finns västtrafikbutik på drottningtorget men jag tror inte det går att köpa enkelbiljett. Alternativet är nog att köpa ett kort som du laddar med pengar vilket även går att köpa i pressbyrån Men då tror jag man måste ladda det med minst 100 kronor och betala pant för själva kortet.
 
Man kan inte betala ombord det finns västtrafikbutik på drottningtorget men jag tror inte det går att köpa enkelbiljett. Alternativet är nog att köpa ett kort som du laddar med pengar vilket även går att köpa i pressbyrån Men då tror jag man måste ladda det med minst 100 kronor och betala pant för själva kortet.
Priser för enkelbiljett fanns fortfarande kvar sist jag kollade på Västtrafiks hemsida. Var i och för sig innan dom nya biljettzonerna:o
 
Priser för enkelbiljett fanns fortfarande kvar sist jag kollade på Västtrafiks hemsida. Var i och för sig innan dom nya biljettzonerna:o

Ja själva enkelbiljetten finns ju i appen eller om du har förbetalt kort. Däremot går det inte vad jag vet att köpa en enkelbiljett på Västtrafiks butik. Därav mitt svar i föregående inlägg eftersom @Nebraska frågade om kortbetalning specifikt
 
Dom flesta vagnar vi åkte med i somras hade automat ombord så man kunde köpa biljett med kort.
Men jag vet inte om det finns på alla.
 
Dom flesta vagnar vi åkte med i somras hade automat ombord så man kunde köpa biljett med kort.
Men jag vet inte om det finns på alla.
På spårvagn ska det alltid finnas automat. (Oklart vad som händer om den är trasig, tyvärr har jag inte mycket förtroende för västtrafiks kundbemötande i något biljettkontroll ärende.)

Övriga fordon är det att köpa biljett innan påstigning som gäller. Om jag kommer ihåg rätt så måste man inte registrera sig i appen om man betalar med swish.
 
På spårvagn ska det alltid finnas automat. (Oklart vad som händer om den är trasig, tyvärr har jag inte mycket förtroende för västtrafiks kundbemötande i något biljettkontroll ärende.)

Övriga fordon är det att köpa biljett innan påstigning som gäller. Om jag kommer ihåg rätt så måste man inte registrera sig i appen om man betalar med swish.
Jag köpte biljett på pressbyrån :)
 

Liknande trådar

Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: marengo
·
Fritid Går det att åka kommunalt från Sturup till Malmö central eller är det bara flygbussar och taxi som gäller?
2
Svar
24
· Visningar
954
Senast: warg
·
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 907
Senast: _Elly_
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 606
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp