Golden folk,var finns ni?

A

Angela

Hej,skulle vilja "få tag" på lite golden folk,vore roligt att få diskutera vår härliga ras.
Mvh :banana:
 
:Dhej,jag har en hane som blir 9år i november,från kengarens kennel.Vad har du för golden?
Mvh
 
Är snart "golden-människa"! :) Är i valpköpartagen och blir hundägare i slutet av Juli. :banana:
 
En tik från Trollsångens och en från Moorlac, underbara flickor, börjar dock bli gamla... Har funderingar på en valp snart! :)
 
Okej va spännande,min är ifrån knegarens kennel.Han är också till åren,vilket dock ej syns eller märks (blir ju 9 i nov) han har "damp" och är jämt över glad och full av energi.Roligt så länge det varar.Hur är era? :D
 
Passade en underbar goldenhane några månader om året när jag var yngre, kändes som min egen.
Han kom från Graceline´s Kennel. (Om jag minns rätt och det finns en kennel som heter så?).
 
Här är en till goldenägare. Vi har en ettårig hanhund (14 månader för att vara exakt) och han är helt underbar, trots att han har diverse hyss för sig ibland :love: Men han är ändå underbar att träna med!
 
Hej!
Jag har en Golden retriver kille på 9 månader. Hör gärna av dig.
Marie
 
har oxå en damphund! :D
hon är sju år, låter och ser ut lite som en gris, och beter sej som en bäbis! *S*

Den andra damen är nio år, växlar lite från gammal tant till unghund! :D
 
Har har du en till :bump:
Jag har en helt underbar hane från Rossmix kennel i Järlåsa! Han har presic fyllt ett år :banana:
 
vad roligt med så många goldenägare! :bump:

så, vad använder ni era hundar till?
jakt, lydnad, utställning....?
 
Min lilla voffs är helt underbar :love:
Han är ganska lugn och lite osäker i vissa ändamål, men det är nog min familjs fel lite grand. Han gillar våran katt väldigt mkt hehe, men man kan ju inte säga desamma om katten.

Han kommer från Rossmix Kennel i Järlåsa och har nyss fylt 1 år. Tyvärr så har han anlag för höftledsproblem på ena bakbenet, men dom sa att det är inte helt säkert att han kommer få något besvär utav det. Dessutom Älskar han vatten :banana:
 
Vatten älskar min oxå,men han törs ej simma *skratt*,men vatten galen är han som sjutton!En liten fegis tror jag :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 133
Senast: Stergo
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag vet egentligen vilken ras som jag skulle ha om jag skulle ha en egen hund och det är golden retriever. Men tycker ändå att det...
Svar
19
· Visningar
1 775
Senast: yamyam
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 721
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp