Golden Retriever och StorPudel.:)

MargaretaJennifer

Trådstartare
Hej alla fina! Jag hoppas att ni har haft en underbar jul. Jag la ju upp en tråd om rasval förut och ni gav jätte bra tips. Och nu har jag fastnat för Golden Retriever och StorPudel och skulle gärna vilja veta mer om dom.

Det jag kan erbjuda dom är en stor gård med andra djur och nära till skog. Vi kommer ofta vara i skogen och då vill jag kunna ha dom lösa, jag kommer även träna lydnad med dom men då mest hemma. Hur är det med jakten egentligen hos Golden och Pudel, är den jätte stark? Dom kommer att få gå ut och in precis som dom vill. Dom kommer att få enormt med kärlek och bus. Men jag vill även att dom ska kunna ta det lugnt ibland. Jag kommer att ge dom uppgifter som dom ska lösa så att dom får jobba med huvudet också. Vi kommer även vara ute mycket på gården med dom andra djuren osv.

Ni får gärna tipsa om andra raser ni tror skulle passa också.

Dom kommer att vara med mig överallt, där dom får vara med. Vad är det för skillnad på tikar och hanar? Hur blir en tik om man steriliserar den?
Jag har aldrig haft en egen hund förr men hundar har alltid varit allt för mig och jag längtar obeskrivligt tills den dagen kommer då jag kan skaffa hund!

Om ni undrar något så är det bara att fråga. Ni får ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning, Jennifer.:)
 
Har ingen erfarenhet av storpudel, men har en golden och tror att en golden av utställningstyp skulle passa bra in hos dig:) Finns jaktgolden också men de kräver betydligt mer.

Min golden, som är av utställningstyp, har en bra av och på knapp, ute är det fullt ös medvetslös som gäller och inne ligger han gärna och gosar i soffan. Han är lätt att ha och göra med, och lätt att ha med sig då han är väldigt vänlig och positiv mot allt och alla. Någon retrivrar oftast är! Och han är väldigt kontaktsökande, vill vara nära mest hela tiden.
Jag skulle inte kalla honom en arbetsmyra, men han är i visst behov av mentalstimulans annars blir han lätt lite flamsig. Min är just nu 1 år och är ett litet tramstroll, och det är vanligt att dem inte riktigt landar i sig själva förens framåt 2-3 års ålder.

Blir det en golden så tänk bara på att kolla höft och armbågar på föräldrarna, då det är ganska vanligt problem inom rasen!

Finns så mycket mer att säga, men har lite ont om tid just nu, men du får gärna fråga om det är något särskilt du undrar över:)
 
Har ingen erfarenhet av storpudel, men har en golden och tror att en golden av utställningstyp skulle passa bra in hos dig:) Finns jaktgolden också men de kräver betydligt mer.

Min golden, som är av utställningstyp, har en bra av och på knapp, ute är det fullt ös medvetslös som gäller och inne ligger han gärna och gosar i soffan. Han är lätt att ha och göra med, och lätt att ha med sig då han är väldigt vänlig och positiv mot allt och alla. Någon retrivrar oftast är! Och han är väldigt kontaktsökande, vill vara nära mest hela tiden.
Jag skulle inte kalla honom en arbetsmyra, men han är i visst behov av mentalstimulans annars blir han lätt lite flamsig. Min är just nu 1 år och är ett litet tramstroll, och det är vanligt att dem inte riktigt landar i sig själva förens framåt 2-3 års ålder.

Blir det en golden så tänk bara på att kolla höft och armbågar på föräldrarna, då det är ganska vanligt problem inom rasen!

Finns så mycket mer att säga, men har lite ont om tid just nu, men du får gärna fråga om det är något särskilt du undrar över:)

Tack så jätte mycket för ett bra svar.
Ja det är en utställnings Golden jag tänker skaffa isåfall. Jag kommer säkert komma på några frågor sen och då hör jag av mig till dig.:) Släng gärna in en bild på din Golden, det skulle vara kul att se.:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 682
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: Puffindog
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Pilot
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag vet egentligen vilken ras som jag skulle ha om jag skulle ha en egen hund och det är golden retriever. Men tycker ändå att det...
Svar
19
· Visningar
1 866
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp