Bukefalos 28 år!

Golden veteraner,någon som har???

A

Angela

Hej,jag har en golden som blir 9år i november,jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er som har äldre golden för att jämföra och diskutera temprament,psyket osv osv..
:bump:
mvh camilla
 
Jag platsar väl egentligen inte, för jag är bara goldenvakt en vecka! Hunden har nyss fyllt 10 och jag beraktar det som en stor ära att vi var inbjudna på hennes födelsedagsfest.

Matte var lite orolig att vi skulle backa ur hundvaktandet eftersom hunden både löper och fäller kopiöst, men så lätt släpper vi inte ifrån oss en vecka med denna sällsynt väluppfostrade och trevliga dam. Eftersom det inte är min hund kan jag ju "skryta" helt hämningslöst :idea:
 
Hejsan! Jag har en äldre golden-kille... Det är mattes "lilla älskling" :love:, han följer mej alltid som -en hund! :rofl:
Han fyllde 10år igår faktiskt. Han är lugn i tempramentet, men fortfarande jättelekfull, vill hemskt gärna spela boll o.s.v. :) Tyvärr så får han inte göra det så himla mycket eftersom han lider av höft/armbågsfel och är lite halt/stel i bakdelen. :cry: Han äter medicin, Metacam varje morgon. Dessutom har han gråstarr och börjar se lite dåligt, men så länge han visar att han är glad och lycklig så kommer han att få vara kvar i livet tillsammans med mej! :love:
Berätta mer om din golden...
 
Min golden är ju som sagt 9år,eller blir det i november.Han har "damp" brukar vi säga hihi,är så himmla glad och sprallig så det blir jobbigt ibland,spec när det kommer folk.Men men,hellre det än tvärtom!
Han är därimot mkt rädd för saker och har blivit det mer och mer,han är omplacerings hund,så vi köpte honom då han var 5år,så vi vet ju ej riktigt vad han kan ha varit med om.Men han är dö rädd när man t.ex drar ut lådor,öppnar dörrar,osv osv..
Men han är underbar,men som sagt en aning stressad vid olika situationer..
För att se mer om honom så gå in på hemsidan!!
http://hem.bredband.net/camlju/
Han kommer ifrån Knegarens kennel föressten..
Berätta mer om din kille,jätte kul att få kontakt med nån som har en golden kille i samma ålder nästan!!
Mvh :banana:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 643
Senast: Roheryn
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 116
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundavel & Ras Nu blir det en till ras fråga men jag vill ha lite tips om raser som jag kan läsa på om och lära mig mera om bara! Så kommer inte skaffa...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 701
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 572
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp