Golvvärme i badrum i lägenhet

tinna

Trådstartare
Jag ska renovera mitt badrum i min bostadsrätt,
är det vettigt att investera i golvvärme då? Den ligger på andra våningen.
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

Vettigt och vettigt... vi har det, bor på 3:e våningen. :)
Det är väldigt skönt på vintern i alla fall. Kakel blir ju så fruktansvärt kallt.
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

kan du få vattenburen, varför inte? elburen? nej.
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

i detta fallet handlar det om elburen golvvärme...
var ligger skillnaden?
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

uppvärmningskostnaden.. bor du i lägenhet ingår värmen i hyra, och får du därför golvvärmen vattenburen blir det inte den saftiga kostnad som elektrisk golvvärme ger. kör du den dygnet runt blir det hundralappar i månaden vi pratar om i driftskostnader.
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

jaja, det fattar jag, trodde att du hade någon annan teori rent praktiskt. Tror nog inte att föreningen går med på vattenburen golvvärme. Det belastar ju de andra boende...
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

uppvärmningskostnaden.. bor du i lägenhet ingår värmen i hyra, och får du därför golvvärmen vattenburen blir det inte den saftiga kostnad som elektrisk golvvärme ger. kör du den dygnet runt blir det hundralappar i månaden vi pratar om i driftskostnader.

Jag har elburen golvvärme i badrummet (hyresrätt), man behöver ju inte ha den på året runt... :laugh: De månader jag haft den på brukar det bli ca 40-50 kr högre elkostnad.
 
Sv: Golvvärme i badrum i lägenhet

uppvärmningskostnaden.. bor du i lägenhet ingår värmen i hyra, och får du därför golvvärmen vattenburen blir det inte den saftiga kostnad som elektrisk golvvärme ger. kör du den dygnet runt blir det hundralappar i månaden vi pratar om i driftskostnader.

Vi har våran på dygnet runt när det blir minusgrader, men det drar inte iväg så mycket som flera hundralappar i månaden, absolut inte. Man behöver ju inte ha den på max hela tiden.

När det är som allra kallast på vintern är det grymt skönt att hasa in i badrummet kl halv 6 på morgnarna och mötas av ett vaaaarmt golv. :love:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 696
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 401
Senast: Squie
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: kolblakkur
·
Tjatter Jag besökte en loppis för ett par-tre år sedan, men nu vet jag inte var den låg :laugh: Det var en gul byggnad, fanns en sportdel på...
2
Svar
21
· Visningar
1 590
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp