Bukefalos 28 år!

Good enough

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos psykologen i morse igen. Kom därifrån med en ganska bra känsla, vi hade ett givande möte! Hon har ändrat fokus från att "hästen tar för mycket tid" till "hur ska du hantera din arbetssituation". Något som självklart känns mycket mer tillämpbart på mitt liv. Jag har en förmåga att sätta väldigt mycket press på mig själv och klandra mig för att jag mår dåligt och inte presterar på topp. Hon försökte få mig att uppskatta det jag klarar av istället för att nervärdera det jag inte fått gjort. Att det är "good enough" att komma hit till jobbet 75% och få gjort lite. Att jag inte ska prestera på topp just nu för det ger inte kroppen en chans till återhämtning. Sen ska jag fortsätta att ta en dag i taget och hushålla med energin. Allt känns så självklart, ska bara kunna tillämpa det också.. :o

Ringer försäkringskassan nu, har bara plats 136 i kön. Jippie. Undra om jag kan lägga telefonen på min plats och gå och fika så länge. Ringde dem i tisdags och valde att de skulle ringa upp. De har fortfarande inte ringt. :banghead:

Igår hade jag med min brorson till stallet. Vill skapa ett intresse för hästar hos honom. Han har inte så många aktiviteter och är lite osäker i sig självt, stallet är en stärkande miljö (oftast). Han skötte sig då bra och var riktigt modig! Ledde ponnyn vi lånat själv, red runt i ridhuset själv och till och med hävdade att han ska rida på Zam nästa gång. Hoppas han vill hänga med mer!
I kväll är det hoppning igen. Har inte orkat rida på två dagar nu så Zam är nog väldigt pigg! Blev lite sugen på att anmäla mig till en hopptävling på söndag. Den är 95 cm CR eller 100 cm A:0/A:0 i så fall. Får se hur det går ikväll.. :nailbiting:

Plats 83 i kön nu. Går ju framåt! Hinner nog inte gå på fikat, får njuta av utsikten här istället :D
4602
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp