Gopro hero 4,minneskort

whippetzilla

Trådstartare
Jag har köpt en gammal Gopro hero 4 till min dotter. Nu funderar jag över om jag ska köpa några extra minneskort.
Det som medföljer är ett 32mb. Dottern ska på ridläger snart och då kommer hon såklart att ta med kameran..
Hur länge kan man filma på ett 32mb minneskort?
Någon som har koll?
 
Jag har köpt en gammal Gopro hero 4 till min dotter. Nu funderar jag över om jag ska köpa några extra minneskort.
Det som medföljer är ett 32mb. Dottern ska på ridläger snart och då kommer hon såklart att ta med kameran..
Hur länge kan man filma på ett 32mb minneskort?
Någon som har koll?
Är du säker på att det är MB och inte GB?

Är det MB så får det inte plats mycket alls.
 
Jag skulle nog tänka att den enklaste lösningen hade varit att via appen i telefonen fört över videos och sedan rensat efterhand. Då slipper man hålla på med massa olika kort av samma lagringskapacitet. Med 32 GB (antar att du menar det och inte MB) har du ingen megalagring dock, så om du skulle köpt nytt hade jag nog siktat på ett 128 alt 64. Beror lite på vilken kvalitet du filmar i och så också självklart.

Ps. enligt tabell verkar 32 GB kunna filma dryga timmen på högsta kvalitet. Går du ner till 1080 kan den sträcka sig till det dubbla.
 
Jag skulle nog tänka att den enklaste lösningen hade varit att via appen i telefonen fört över videos och sedan rensat efterhand. Då slipper man hålla på med massa olika kort av samma lagringskapacitet. Med 32 GB (antar att du menar det och inte MB) har du ingen megalagring dock, så om du skulle köpt nytt hade jag nog siktat på ett 128 alt 64. Beror lite på vilken kvalitet du filmar i och så också självklart.

Ps. enligt tabell verkar 32 GB kunna filma dryga timmen på högsta kvalitet. Går du ner till 1080 kan den sträcka sig till det dubbla.
Ah,ja det vore ju förstås det smidigaste om det kan funka. Är dock lite rädd att hon inte har så mycket lagringsutrymme på sin mobil.
 
Den tar microSD-kort. Välj inte de billigaste då de kanske inte är snabba nog att hinna skriva i samma takt som du filmar.

Det här borde funka finfint och är dubbelt så stort som ditt nuvarande., upp till 64 Gb stödjs av kameran så skippa 128 eller kola upp om det verkligen funkar.

https://www.netonnet.se/art/dator-s...rt/sandisk-64gb-ultra-microsdxc/1015008.8916/
Jag tittade på gopro.com och det står att 128 Gb funkar till Gopro 4, så det slutade med att jag beställde ett sådant. 😊
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 992
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 153
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 674
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp