Gotland i maj?

BuenoBull

Trådstartare
Vi funderar på att åka iväg litegrann, bara familjen. Det är jag sambon och dottern på 7 månader. Känns som längesen vi gjorde nåt för oss själva. Vi har egentligen inga större krav på underhållning s.a.s. utan vill mest ha lite miljöombyte. Det blir ingen utlandsresa då det är för dyrt och omständigt utan vi ska hålla oss i Sverige. Sambon har möjlighet att hyra stuga/hus via facket, antingen i fjällen (inte säker på var men Sälen tror jag) eller på Gotland. Det är välutrustade boenden som brukar användas vid fackresor. Billigt att hyra vid lågsäsong, 1000:- resp. 1500:- för en vecka.

Sambon har bara varit i fjällstugan och där sa han att samhället var ganska dött vid lågsäsong.
Ingen av oss har varit på Gotland. Vad gör man där när det är lågsäsong? Fin natur har jag sett och hört om och det är välkommet!

Var hade ni valt att åka för lite avkoppling och miljöombyte? :)
 
Sv: Gotland i maj?

Jag hade valt Visby! Vi har åkt mycket dit i maj... De flesta sevärdheter är öppna, men inte så mkt folk på respektive ställe. Man kan gå på travet om man gillar sånt. Trava runt i Visby är toppen!
 
Sv: Gotland i maj?

Gotland är fantastiskt! Som alldeles nyinflyttad till ön så är jag ju en smula partisk förstås, men faktiskt - det är så fruktansvärt vackert här!

Otroligt vacker natur om man gillar att vara ute, här i innerstan är de flesta små butiker öppna redan nu och restauranger och liknande börjar vakna till liv i takt med att soltimmarna blir fler.
Är man ens en smula historiskt intresserad så finns det ju hur mycket som helst att se!

Jag röstar för Gotland, helt klart! ;)
 
Sv: Gotland i maj?

Om ni prickar in 17-20 maj så är det primörpremiär (googla det, de har hemsida) med mataktiviteter runt om på ön. Kanske kan vara något?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp