Bukefalos 28 år!

Gott paraboild ris

escodobe

Trådstartare
Jag har gett upp, jag hittar inte längre Ben´s 20 minuters ris. Ge mig några bra alternativ, jag har ännu inte hittat något jag tycker är gott. Köpte ett på Willys som jag faktiskt slängde eftersom det smakade stugdamm och blev mos utanpå och hårt inuti. Jag vill ha något så tråkigt som vanligt "svenskt" ris. Sånt man fick i bamba till korvstroganoff.

Jag vill inte ha
Basmatiris
Jasminris
Råris
Havreris
Snabbris (10 minuter)
 
Köpa upp deliteas lager?:D
Låter som vi vill ha samma typ av ris så ska helt klart fortsätta följa tråden. Hade för mig att jag såg det nämnda riset i vanlig butik strax efter sist du nämnde något om det. Vilket var nyligt:confused:
 
Vanligt sk matris alltså.
Finns i de flesta butiker, av olika märken.
Ica's matris är t ex ett helt ok "basris" och jag skulle tro att de flesta såna matris är fanska lika samma.

Personligen föredrar jag dock basmatiris, då jag tycker långkorninga matriser är rätt trist i både smak och konsistens.
 
Jag har gett upp, jag hittar inte längre Ben´s 20 minuters ris. Ge mig några bra alternativ, jag har ännu inte hittat något jag tycker är gott. Köpte ett på Willys som jag faktiskt slängde eftersom det smakade stugdamm och blev mos utanpå och hårt inuti. Jag vill ha något så tråkigt som vanligt "svenskt" ris. Sånt man fick i bamba till korvstroganoff.

Jag vill inte ha
Basmatiris
Jasminris
Råris
Havreris
Snabbris (10 minuter)

Jag köper bens 20 minuters ris, finns både på vår Ica och city gross iaf?
 
Jag har gett upp, jag hittar inte längre Ben´s 20 minuters ris. Ge mig några bra alternativ, jag har ännu inte hittat något jag tycker är gott. Köpte ett på Willys som jag faktiskt slängde eftersom det smakade stugdamm och blev mos utanpå och hårt inuti. Jag vill ha något så tråkigt som vanligt "svenskt" ris. Sånt man fick i bamba till korvstroganoff.

Jag vill inte ha
Basmatiris
Jasminris
Råris
Havreris
Snabbris (10 minuter)

Icas matris är bra för matematikern tycker jag! (kan inte läsa det ordet rätt någon gång trots att det sitter på en påse med livsmedel).

Köpte också på Willys och slängde det inte, men det gick liksom inte att få lagom kokt hur man än gjorde.

Men Willys ska ha Uncle Bens (parboiled 20 mins) i sitt ordinarie sortiment, så du kan också fråga efter det.
 
Men Willys ska ha Uncle Bens (parboiled 20 mins) i sitt ordinarie sortiment, så du kan också fråga efter det.
Det är slut på i alla butiker både där jag tittat IRL och på tex matspar. Vet inte om det är så att det inte tillverkas längre eller om det helt enkelt inte tas in av någon orsak?
 
Det är slut på i alla butiker både där jag tittat IRL och på tex matspar. Vet inte om det är så att det inte tillverkas längre eller om det helt enkelt inte tas in av någon orsak?


Har du frågat i affären eller kontaktat Uncle Bens? Finns kontaktformulär på deras hemsida. Kan ju vara leveransproblem av något slag med.
 
gMh1Qe2.jpg
 
Här är det inte heller problem att få tag i uncle bens 20 minutare. Annars kan jag rekommendera besök i en välsorterad orientalisk/mellanöstern affär. De brukar ha riktigt bra ris.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag behöver ventilera det senaste som hänt på/med sonens förkola...ursäkta om det blir långt. I onsdags em beslöt vi att låta sonen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 706
Senast: Lupin
·
S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 590
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp