GoXplore, någon?

Jag har inte hört nåt dåligt om dom vilket nog är bra. Faktum är att man hör inte alls något om dom.

Däremot är jag nyfiken på vad dom tar betalt då allt dom erbjuder går att fixa själv online.

Det står från 13850kr på hemsidan. Om det är priset inkl flygbiljetter är jag väldigt förvånad...
Deras work&travel hade ju dock inte jobbgaranti så antar att de andra programmen är dyrare.

Fördelen med goexplore är väl att man slipper göra nåt själv. Och att deras arbetsgivarkontakter är bra och inte scum.

Samtidigt ser jag hur de förmodligen gör stora pengar på att marknadsföra deras hjälp som är ett dator-klick bort liksom..

Försäkring och TFN-nummer
Samt skatt och pension information borde de hjälpa till med
 
Jag har inte hört nåt dåligt om dom vilket nog är bra. Faktum är att man hör inte alls något om dom.

Däremot är jag nyfiken på vad dom tar betalt då allt dom erbjuder går att fixa själv online.

Det står från 13850kr på hemsidan. Om det är priset inkl flygbiljetter är jag väldigt förvånad...
Deras work&travel hade ju dock inte jobbgaranti så antar att de andra programmen är dyrare.

Fördelen med goexplore är väl att man slipper göra nåt själv. Och att deras arbetsgivarkontakter är bra och inte scum.

Samtidigt ser jag hur de förmodligen gör stora pengar på att marknadsföra deras hjälp som är ett dator-klick bort liksom..

Försäkring och TFN-nummer
Samt skatt och pension information borde de hjälpa till med
GoXplore var en av de många vidare"utbildningar" som besökte gymnasieskolorna i vår. Dels universiteten, dels andra som erbjöd alternativ till ffa de som vill göra något annat före universitetsstudierna. Goxplore erbjuder även riktigt intressanta volontärarbeten runtom i världen.

Vi har kikat på deras aktivitet i Australien och tyckte det lät tryggt (...) med en organisation att luta sig lite mot, om man inte alls är van att fixa sånt här på egen hand i ett nytt land. Nu är detta mer än ett år i framtiden men det vore intressant att få höra "recensioner" från ungdomar som använt deras företag.
 
GoXplore var en av de många vidare"utbildningar" som besökte gymnasieskolorna i vår. Dels universiteten, dels andra som erbjöd alternativ till ffa de som vill göra något annat före universitetsstudierna. Goxplore erbjuder även riktigt intressanta volontärarbeten runtom i världen.

Vi har kikat på deras aktivitet i Australien och tyckte det lät tryggt (...) med en organisation att luta sig lite mot, om man inte alls är van att fixa sånt här på egen hand i ett nytt land. Nu är detta mer än ett år i framtiden men det vore intressant att få höra "recensioner" från ungdomar som använt deras företag.

Bukefalos är nog väldigt smalt att söka recensioner från.
Prova hellre på fb australian backpackets eller svenskar i australien.

Jag tror företaget ÄR bra, det lilla jag hört om det. Men som jag sa, dom marknadsför dom själva för uppgifter som är superenkla att fixa själv. Att betala en tredje part för att få jobba / volontära är märkligt enligt mig.

Om det dessutom är så långt i framtiden så finns det ju tid att researcha själv.

Fördelarna jag ser är att derad jobbkontakter förmodligen är större och rätt bra. Men det är nog allt.... (det är inte svårt att få jobb i aus om man Vill jobba)
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Hemmet Jag blir tokig på alla förpackningar! Framförallt all plast. Det är plast runt i princip allt känns det som. Har ni några smarta tips...
Svar
6
· Visningar
379
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter En eventuell OS-start befarades vara i fara för fälttävlansryttaren Shane Rose - som tagit två lagsilver och ett lagbrons för Australien...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp