GPS-app för barn?

ameo

Trådstartare
Moderator
Min minsting, som inte är så liten längre, cyklar ibland själv i skogarna häromkring och ibland glömmer han berätta var han tar vägen.
Jag skulle önska att jag kunde hålla lite koll på åtminstone vilken av skogsvägarna han tagit, så jag kan hitta honom om han blir borta alltför länge. (Och jag kommer självklart berätta om den för sonen - som efter att ha cyklat omkull rejält har förståelse för varför det är en bra grej...)
Det finns ju appar med spårningsfunktion. Någon som har testat nån sån appboch kan recensera? Vilka funktioner är nödjändiga respektive onödiga?
 
Min minsting, som inte är så liten längre, cyklar ibland själv i skogarna häromkring och ibland glömmer han berätta var han tar vägen.
Jag skulle önska att jag kunde hålla lite koll på åtminstone vilken av skogsvägarna han tagit, så jag kan hitta honom om han blir borta alltför länge. (Och jag kommer självklart berätta om den för sonen - som efter att ha cyklat omkull rejält har förståelse för varför det är en bra grej...)
Det finns ju appar med spårningsfunktion. Någon som har testat nån sån appboch kan recensera? Vilka funktioner är nödjändiga respektive onödiga?
Vi har haft life 360, nöjd med den! Den visade exakt i vilket hus hen befann sig så borde stämma rätt okej även i skogen.
 
Min minsting, som inte är så liten längre, cyklar ibland själv i skogarna häromkring och ibland glömmer han berätta var han tar vägen.
Jag skulle önska att jag kunde hålla lite koll på åtminstone vilken av skogsvägarna han tagit, så jag kan hitta honom om han blir borta alltför länge. (Och jag kommer självklart berätta om den för sonen - som efter att ha cyklat omkull rejält har förståelse för varför det är en bra grej...)
Det finns ju appar med spårningsfunktion. Någon som har testat nån sån appboch kan recensera? Vilka funktioner är nödjändiga respektive onödiga?

Ett av mitt barns vänner har en klocka på armen som dels visar var han är och dels kan ringa tre telefonnummer och de kan ringa till honom.

Vet inte vad den heter men den verkar praktisk. Ser inte udda ut på något vis utan normal till stor.
 
Vi har iPhones och använder appen som följer med Hitta. Jag får ett hum var i orienteringsskogarna han är och förstår om han är på väg mot mål eller om han är på väg åt helt fel håll. Som tur har jag aldrig behövt använda appen i skarpt läge dvs leta efter vilse barn.
 
En grej som jag tyckte var bra med life 360 var att jag fick notiser för de platser jag namngett. Typ, tonårig left home, tonåring arrieved at *kompis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp