GPS-app, vilken har du?

Pancakes

Trådstartare
IPhones egna GPS-app funkar utmärkt i samhälle men är rätt kass att hitta adresser på landsbygden så jag skulle behöva en annan. Vilken app använder du?
 
Jag använder CoPilot sedan några år, mycket nöjd.
Den skiljer sig från många andra (inkl hitta.se, iphones egna, google maps mm) genom att den är off-line. Den behöver alltså inte mobiluppkoppling för att visa kartor eller hitta adresser, utan har hela kartdatabasen i mobilen. Gratis med en karta (man väljer förslagsvis Norden som paket), annars betalversion med flera/alla länder.
Bra "färskhet" på vägar och adresser, och uppdateringar kommer nån gång i halvåret.
 
Jag använder Google Maps som gps. Har android..

Det funkar verkligen "sådär". Ibland kan mobilen hävda att jag är långt ute på en åker medan jag i själva verket kör på asfalterad väg. :)

Inte heller fungerar den om det finns skapligt nya byggen eller vägar. Då hävdar den att jag ska köra rakt igenom huset, avspärrningen eller annat. Den visar ibland gator som inte finns Eller att det inte finns gator som jag tydligt kan se.

Skulle nog inte våga köra i storstad med Google?

Finns bättre alternativ, för android?
 
Google maps eller Waze använder vi oss av :) både fungerar i mitt tycke bra men sambon föredrar Waze. Den fungerar dessutom bättre utomlands i vårt tycke!
 
Jag använder Google Maps som gps. Har android..

Det funkar verkligen "sådär". Ibland kan mobilen hävda att jag är långt ute på en åker medan jag i själva verket kör på asfalterad väg. :)

Inte heller fungerar den om det finns skapligt nya byggen eller vägar. Då hävdar den att jag ska köra rakt igenom huset, avspärrningen eller annat. Den visar ibland gator som inte finns Eller att det inte finns gator som jag tydligt kan se.

Skulle nog inte våga köra i storstad med Google?

Finns bättre alternativ, för android?
Då håller du den nog inte uppdaterad ordentligt, och har, av någon anledning, dålig gps-mottagning?

Den visar ju både trafikproblem/köer i realtid så att man kan välja väg utifrån det. Likadant upplever jag det med ombyggnader. Och då har jag kört efter den både på landet och i storstäder. Enda problemet jag stött på är när man ska ta en avfart i en tunnel, eftersom gps-signalen ofta kan försvinna där.
 
Om jag inte hittar i vare sig google maps eller iphones brukar jag leta på hitta.se och sen skriva in gps-koordinaterna i iphones eller googles. Funkar bra varje gång. :)
 
Jag använder Google Maps som gps. Har android..

Det funkar verkligen "sådär". Ibland kan mobilen hävda att jag är långt ute på en åker medan jag i själva verket kör på asfalterad väg. :)

Inte heller fungerar den om det finns skapligt nya byggen eller vägar. Då hävdar den att jag ska köra rakt igenom huset, avspärrningen eller annat. Den visar ibland gator som inte finns Eller att det inte finns gator som jag tydligt kan se.

Skulle nog inte våga köra i storstad med Google?

Finns bättre alternativ, för android?
Oj? Jag älskar google maps, den räddade oss från många timmar i kö i somras exempelvis, vi kunde tidigt välja en annan väg när det blev en större olycka längre fram. Den fungerar även utmärkt att använda i både Stockholm och Göteborg trots ombyggnationer. Men jag har alltid mobildata igång och den uppdaterar sig regelbundet.
 
Jag använder Google Maps som gps. Har android..

Det funkar verkligen "sådär". Ibland kan mobilen hävda att jag är långt ute på en åker medan jag i själva verket kör på asfalterad väg. :)

Inte heller fungerar den om det finns skapligt nya byggen eller vägar. Då hävdar den att jag ska köra rakt igenom huset, avspärrningen eller annat. Den visar ibland gator som inte finns Eller att det inte finns gator som jag tydligt kan se.

Skulle nog inte våga köra i storstad med Google?

Finns bättre alternativ, för android?

har aldrig haft problem med Google maps..... den funkar klockrent för mig.... har kört med den i flertalet storstäder utan några som helst problem....
 
Google Maps. Har Android och är mycket nöjd. Helt nya köer är Waze snabbast med (stor motorväg) men jag gillar inte den appen i övrigt. Älskar att Google Maps är samma på dator så man kan kolla innan och så ser det likadant ut när man kör sedan också.
 
Jag använder Google Maps som gps. Har android..

Det funkar verkligen "sådär". Ibland kan mobilen hävda att jag är långt ute på en åker medan jag i själva verket kör på asfalterad väg. :)

Inte heller fungerar den om det finns skapligt nya byggen eller vägar. Då hävdar den att jag ska köra rakt igenom huset, avspärrningen eller annat. Den visar ibland gator som inte finns Eller att det inte finns gator som jag tydligt kan se.

Skulle nog inte våga köra i storstad med Google?

Finns bättre alternativ, för android?
.
Jag var också ute på en åker i Rasbo men jag tyckte det gick jättebra :D. Den var nog inte heller uppdaterad sen nåt år.
 
Jag använder google maps. Har inte haft behov av att byta ut den.
En av fördelarna är att den är kopplad till googlekontot, så att om jag söker på vägbeskrivning till en adress på datorn så finns sökningen kvar som "snabblänk" när jag öppnar telefonen = mindre pill med telefonen...
 
Jag använder CoPilot sedan några år, mycket nöjd.
Den skiljer sig från många andra (inkl hitta.se, iphones egna, google maps mm) genom att den är off-line. Den behöver alltså inte mobiluppkoppling för att visa kartor eller hitta adresser, utan har hela kartdatabasen i mobilen. Gratis med en karta (man väljer förslagsvis Norden som paket), annars betalversion med flera/alla länder.
Bra "färskhet" på vägar och adresser, och uppdateringar kommer nån gång i halvåret.
Jag har hämtat kartorna innan i Google maps, så det funkar när jag inte har täckning (vilket är typ alltid :cautious:).
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
222
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Myrten
·
Anläggning Hej Videquus kommer stänga ner sin app om jag förstått det rätt. Är det någon som kopplat deras kamera till en annan app eller är den...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Skye
·
IT & mobiler Sambon ska ta över ansvaret för sociala medier i klubben där han är medlem. Vilken app är bäst för att göra snygga bilder, tänker för...
Svar
14
· Visningar
661
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp