GPS-app, vilken har du?

Jag provade att ladda ner Waze men den hittade inte till adressen medan iPhones egna app gjorde det, kors i taket.
 
Jag kör med hitta.se efter att ha lärt mig dyrt flera gånger när jag jobbade på DHL som kurir. Hitta.se är klart bäst.

Google maps och således också Eniro är kassa. Min adress hävdar de ligger flera mil från där jag faktiskt bor. Går man in på hitta.se är det inga problem. Mycket märkligt!
 
Jag kör med hitta.se efter att ha lärt mig dyrt flera gånger när jag jobbade på DHL som kurir. Hitta.se är klart bäst.

Google maps och således också Eniro är kassa. Min adress hävdar de ligger flera mil från där jag faktiskt bor. Går man in på hitta.se är det inga problem. Mycket märkligt!
Du kan mejla till Google Maps och be dem titta på din adress och varför den är fel. De är alltid intresserade av att rätta till felaktigheter.
 
Jag använder Google Maps som gps. Har android..

Det funkar verkligen "sådär". Ibland kan mobilen hävda att jag är långt ute på en åker medan jag i själva verket kör på asfalterad väg. :)

Inte heller fungerar den om det finns skapligt nya byggen eller vägar. Då hävdar den att jag ska köra rakt igenom huset, avspärrningen eller annat. Den visar ibland gator som inte finns Eller att det inte finns gator som jag tydligt kan se.

Skulle nog inte våga köra i storstad med Google?

Finns bättre alternativ, för android?
Jag vet inte hur många gånger Google Maps har hänvisat mig ut på gräsbevuxna gamla skogsbilvägar, gärna med bom, med motiveringen "snabbaste vägen". Helt hopplöst!
 
Jag använder Waze när jag ute och kör bil, då jag tycker att det är väldigt trevlig att både kunna ta del av och dela med sig information om t.ex. stillastående bilar på vägen, olyckor och allt vad det nu kan vara.
Den håller också koll på aktuell hastighetsbegränsning samt varnar för fartkameror om man råkar köra för fort.

Och Google Maps när jag promenerar på ställen där jag inte hittar eller bara ska kolla vart något ligger på kartan :)
 
Har nav-system i bilen, så använder inte mobilen till att hitta vägar längre. Men är jag ute och går i skogen så använder jag google maps, tycker den funkar bra. Bor strax norr om Stockholm. Vid ev trafikproblem använder jag oftast Waze eftersom den är snabbast på att uppdateras. Men jag har den inte igång då den drar mycet batteri. Använder även trafiken.nu's kameror, men det är ju Stockholm med omnejd då.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
223
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Myrten
·
Anläggning Hej Videquus kommer stänga ner sin app om jag förstått det rätt. Är det någon som kopplat deras kamera till en annan app eller är den...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Skye
·
IT & mobiler Sambon ska ta över ansvaret för sociala medier i klubben där han är medlem. Vilken app är bäst för att göra snygga bilder, tänker för...
Svar
14
· Visningar
661
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp