Gps-halsband

DarkInNight

Trådstartare
Överväger starkt att skaffa gps-halsband till missen.

Men det finns ju flera att välja på.. vad har ni för erfarenheter av gps-halsband? Är de så bra och värda pengarna som reklamen säger?

Bra tänkt! 😊
Jag har Tractive på mina och är väldigt nöjd!
Köper abonnemang för två år i taget för att få bästa pris. Bra batteritid också, allrahelst om trackern är ansluten till husets wifi när den är i närheten. Min stora katt rör sig ett par km hemifrån åt två håll och jag laddar ändå inte hans tracker oftare än två gånger i veckan.
Använder jag Live-läge ofta drar den ju mer batteri förstås.
Deras support svarar snabbt och är väldigt hjälpsamma.

Vi har Tractive är väldigt nöjda laddar den varje tredje dag ungefär och då har katten den på dygnet runt i princip ifall att hon smiter ut när hon inte ska vara ute. Aldrig haft problem med den och varit lätt att hitta henne när hon förvirrat sig bort från vårt bostadsområde.

Bra tänkt! 😊
Jag har Tractive på mina och är väldigt nöjd!
Köper abonnemang för två år i taget för att få bästa pris. Bra batteritid också, allrahelst om trackern är ansluten till husets wifi när den är i närheten. Min stora katt rör sig ett par km hemifrån åt två håll och jag laddar ändå inte hans tracker oftare än två gånger i veckan.
Använder jag Live-läge ofta drar den ju mer batteri förstås.
Deras support svarar snabbt och är väldigt hjälpsamma.
Om katten dör mitt I abonnemanget, kan man avbryta och få pengarna tillbaka?

Har sett att det finns andra alternativ också, från Samsung och Iphone, någon som provat dem?
Med en AirTag kan du endast se var katten befinner sig just nu (om det finns någon apple-produkt inom en viss radie). Du kan inte se var katten gått innan det dvs exempelvis följa en sträcka katten gått under dagen.
Jag har AirTags till mina hundar men tycker inte alltid att det fungerar så bra. Jag hade valt Tractive om jag haft en utekatt.

Jag gissar att det kanske står i villkoren? När jag sa upp mitt (kommer inte ihåg om jag betalade per månad eller per kvartal?) uppgav man orsak till varför man sa upp det och "katt avlidit" var ett alternativ.
Ja, får kolla upp det om vi bokar fleraårsabonnemang. Jag kör månadsvis nu i början, och så får vi se vad katten säger om utevistelse när snön kommer. Hon var VÄLDIGT skeptisk mot vinter i vintras.
Om hon blir en sommarkatt som bara vistas utomhus vid finväder känns det onödigt att ha åretrunt abonnemang.

Ja, får kolla upp det om vi bokar fleraårsabonnemang. Jag kör månadsvis nu i början, och så får vi se vad katten säger om utevistelse när snön kommer. Hon var VÄLDIGT skeptisk mot vinter i vintras.
Om hon blir en sommarkatt som bara vistas utomhus vid finväder känns det onödigt att ha åretrunt abonnemang.
Jag pausade abbonemanget några månader över vintern, katten gick aldrig längre än 75 meter från huset då 😅

Köpte nyligen en tractive då många verkar nöjda med den och har haft den i fickan när jag rört mig ute för att se hur väl den fungerar men jag tycker den är rätt kass på att visa en korrekt historik när jag kollar efteråt. Är det vanligt att den slår fel på ca 50 meter? Är ju rätt stor yta om katten ligger och trycker nånstans. Funderar på att häva köpet men vet inte om det finns gpser i samma eller mindre storlek med bättre precision.

Köpte nyligen en tractive då många verkar nöjda med den och har haft den i fickan när jag rört mig ute för att se hur väl den fungerar men jag tycker den är rätt kass på att visa en korrekt historik när jag kollar efteråt. Är det vanligt att den slår fel på ca 50 meter? Är ju rätt stor yta om katten ligger och trycker nånstans. Funderar på att häva köpet men vet inte om det finns gpser i samma eller mindre storlek med bättre precision.
Live-läge är betydligt mer precist än historiken, men drar även mer batteri.
Täckningen i området spelar också in.
När min stora katt har tappat sin i ett område med dålig täckning har jag kontaktat supporten och fått en positionsangivelse från dem som varit mer exakt än den appen visar.

Du kan kalibrera trackern själv genom att medan laddkabeln är inkopplad trycka på knappen snabbt tio gånger (tänk musklick) så att lampan blir blå en kort stund och sedan ta en live-promenad på ungefär tio minuter utanför wifi-området.

Hoppas att det hjälper, kontakta supporten annars innan du ger upp! 😊

Live-läge är betydligt mer precist än historiken, men drar även mer batteri.
Täckningen i området spelar också in.
När min stora katt har tappat sin i ett område med dålig täckning har jag kontaktat supporten och fått en positionsangivelse från dem som varit mer exakt än den appen visar.

Du kan kalibrera trackern själv genom att medan laddkabeln är inkopplad trycka på knappen snabbt tio gånger (tänk musklick) så att lampan blir blå en kort stund och sedan ta en live-promenad på ungefär tio minuter utanför wifi-området.

Hoppas att det hjälper, kontakta supporten annars innan du ger upp! 😊
Tack för utförligt svar! Hur lägger jag upp själva promenaden när jag kalibrerar den menar du? Går lite planlöst fram och tillbaka?🙈

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt... 2
Svar
33
· Visningar
2 303
Senast: Emmmmma
·
Min katt får mycket fästingar och jag tycker de är fruktansvärt äckliga! Har sett att det finns en spray att spray med. Är det någon...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Sol
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 636
Senast: Ajda
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V