Wille

Trådstartare
Jag känner att jag nog borde sätta en gps på åtminstone min ena katt. Men jag oroar mig för att hon kommer att fastna med den eller att hon klär av sig den på nolltid (som hon gjorde när jag satte på ett vanligt halsband). Är oron befogad eller kan jag sätta på en gps på henne i alla fall?
 
Om hon "tar av" den så är det väl bara att gå och hämta den? Den visar ju var den är. Har du ett säkert halsband så lossnar det om hon fastnar.
 
Okej. Funderar på en, men är lite för snål för att ha abonnemang. Mina är ju inte utekatter utan skulle bara ha när jag är med ute. Vad har den för maxavstånd?
Det kostar inte så mycket. Jag betalade för 2 år direkt så minns inte exakt men typ 40 kr/månad eller nåt? Inget maxavstånd. Jag har kollat vad han gör här hemma i Linköping när jag varit i Sthlm tex 😅
 
Hur länge räcker ett batteri?
Det beror på hur mycket man kollar var han är live via appen. Den uppdaterar själv när han rör sig en bit, om han är rätt stilla uppdaterar den inte utan visar hur många minuter som gått sen senaste uppdateringen. Vi laddar den varje natt eftersom han är inne på nätterna. Han är nu ute typ 06-21 och då kollar jag live kanske 5-10 gånger och det brukar vara 80% kvar på kvällen.
 
Det beror på hur mycket man kollar var han är live via appen. Den uppdaterar själv när han rör sig en bit, om han är rätt stilla uppdaterar den inte utan visar hur många minuter som gått sen senaste uppdateringen. Vi laddar den varje natt eftersom han är inne på nätterna. Han är nu ute typ 06-21 och då kollar jag live kanske 5-10 gånger och det brukar vara 80% kvar på kvällen.
Kollar nog live snarare 10-20 gånger när jag tänker efter..:o
 
Kollar nog live snarare 10-20 gånger när jag tänker efter..:o
Är det en stor katt du har? Jag har tänkt skaffa gps till min ena nu i flera års tid men det blir aldrig av, mest pga att dosorna ser så stora ut om man inte har en väldigt stor katt.. och jag tänker att det blir klumpigt och obekvämt för en katt i "normal" storlek.
 
Är det en stor katt du har? Jag har tänkt skaffa gps till min ena nu i flera års tid men det blir aldrig av, mest pga att dosorna ser så stora ut om man inte har en väldigt stor katt.. och jag tänker att det blir klumpigt och obekvämt för en katt i "normal" storlek.
Han väger 4,3 kg. Tror tillverkaren rekommenderar att de väger över 4 kg så han är ju precis över och har aldrig verkat störd på den på nåt sätt. Han springer, leker, jagar, klättrar i träd osv. Syns här på bilden, på vintern försvinner den i pälsen. :heart
20220507_170544.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
461
Senast: cili
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 141
Senast: monster1
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
943
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp