Gradtall på manken og bomjernet;

S

sleepy

...om de stemmer; dvs at hestens manke er 105 grader, og vinkelen på bomjernet også er 105 grader, kan salen likevel være for smal i bomvidden pga bossornas tykkelse/ fasong o.l.? :confused:
 
Det enda med säkerhet man kan säga att sadeln skall gå att fixa till i stoppningen så den passar.
Tycker inte man skall stirra sig blind på järnets vidd utan titta minst lika mycket på stoppningen.
 
Ja, nettopp... I dag prøvde jeg en wintec med hvitt bomjern på hesten min; bomjernet er 105 grader, og hesten er 105 grader, men salen var likevel for smal; den lå høyt foran og lavt bak... :cry:

Det var riktignok en sal med luft i (cair) og de ligger jo veldig høyt over hesten før man setter seg opp, men likevel... Den burde vel i det minste ligget høyt både foran og bak om det var noe håp... Saltilpasseren kommer i morgen, da får vi se... ;)
 
Tycker inte om Wintec sadlarna då man bara breddar dom fram.
En vid sadel skall ju även vara vid bak för att passa hästen.
Sadeln skall som du skriver ligga plant på hästen för att den skall passa.
Lycka till i morgon! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har provridd en hest som er rund over ryggen. Jeg red i en dressursal, som ikke passet meg og jeg får stort sett alltid vondt i hoftene...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Sebastian
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 008
Senast: Lobelia
·
Dressyr Har sett 2 reaksjoner på youtube om FEI's nye regelbok for 2023 som har fjernet alle punkter om hvordan hestens hode skal være under...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 801
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp