Gräsklippare

Gimlan

Trådstartare
Jag och min partner har köpt ett parhus med en mindre platt gräsplätt till. Vi vill ha en driftsäker och gärna miljövänlig gräsklippare av enklare, men funktionell modell. Tips? Tankar? Misstag man inte vill begå?
 
Handjagare alla dar i veckan på mindre gräsplätt. Låter inte mycket, lite underhåll, bara att slipa knivarna typ (vilket man behöver på alla klippare), inga avgaser och mecket med att tanka dunkar på macken. Lätt att laga själv. Håller typ för evigt.

Går man ofta så att det inte blir en halvmeter högt gräs så är det inte jobbigt. En vanlig klippare är tung att hantera och kan vara jobbiga att puttra framför sig.
 
Men det kan ändå vara bra att lossa dom årligen. Hade ett rent helvete med att försöka få loss knivarna på den gräsklipparen vi har på landet när dom behövde vässas och ingen kommit ihåg att ta loss dom på tio år eller så :o.
 
Jag har kört med handjagare i många år men sneglar nu på grannens elklippare. Den är tyst och lätt och en laddning räcker till radhustomten. Fördelen med handjagaren är att det blir många motionspass på en sommar.
 
Vi hade handjagare när jag bodde i hus. Tyckte det var roligt att använda den och bra motion 😁
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
430
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 219
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 177
Senast: Red_Chili
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 672
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp