Bukefalos 28 år!

Grafenstolz

B

Bodil57

Är det någon som vet siffror på Grafenstolz bruksprov?
Han betäckte ju några ston i Sverige för några år sedan är det någon som vet hur avkommorna ser ut?
 
Sv: Grafenstolz

Vill ni ha alla delpoäng? Hans gensomsnitt var inte så jättehöga om jag inte minns fel. Jag återkommer om inte Kicki hinner före.
 
Sv: Grafenstolz

Dom tyska har jag redan och dom har han ju visat vara "missvisande" genom sina tävlingsresultat.
Jag missuppfattade nog och trodde jag missat att han var visad här :o
 
Sv: Grafenstolz

Lite info.
Han var premiehingst vid sin körung i Neumünster. Stod skadad en längre tid som 3-åring så han kom igång sent med sin utbildning. Gjorde både 30 + 70-dagars test som 4-åring på Neustadt/Dosse med medelgoda resultat.
30-dagars
Dressyr 7,99
Hoppning 7,38
Totalt 7.82

70-dagars
Dressyr 103.86
Hoppning 101.72
Totalt 102.42 (22/43)

Men sedan som 6-åring kom han igång :
Vinnare i Unghäst-VM och Bundeschampionatet i fälttävlan med drömpoängen 9,7 för 6-åringar 2004. Var även kvalificerad till Bundeschampionatet i dressyr och hoppning samma år vilket ingen annan häst har klarat av i historien.

Då ett par av mina vänner har avkommor efter Grafenstolz har jag gjort en svensk sida för ett tag sedan om honom.
http://www.equi-breeders.se/svenska/goran_hingstar.htm
 
Sv: Grafenstolz

Jag såg en avkomma till honom på treårs förra året. Min tränare försökte sälja den till mig, hon tyckte den skulle passa eftersom den inte var så stor och jag rider fälttävlan :angel:

Snygg häst, hoppade helt ok. Men om jag inte missminner mig så gick han inte helt rent sedan på exteriörbedömningen, så de avbröt istället för att få dåliga siffror med sig.

Enligt BLUP är 2 andra avkommor visade.
 
Sv: Grafenstolz

Vet inte om jag har så mkt att komma med, men har ridit & sett en avkomma.

Denna var normalstor (runt 165 cm), lätt typ, ganska så kort i kroppen.
Rörde sig trevligt, framförallt väldigt lätta rörelser. Traven bästa gångart.
 
Sv: Grafenstolz

Vi har iaf bestämt oss för att använda Grafenstolz:bump:. Är superförtjust i denna hingst som vi tror kommer att passa vårt sto:love:.
 
Sv: Grafenstolz

Han är ju trakhener så det kanske är därför :idea:
Deras stammar är svårare tycker jag,för där finns inte samma enkla logik som det finns på dom andra.
 
Sv: Grafenstolz

Kan absolut stämma. Blir ju så insnöad på vissa stammar att det blir lite pinsamt när man ser en härstamning och sedan står som ett frågetecken. Någon med bättre koll än vad jag har? Vad har hans kära föräldrar gjort? Han har ju själv trevliga meriter och god modell.
 
Sv: Grafenstolz

Bra info om hans far Polarion finns på engelska här
http://www.webelsgrund.com/english/polarion.html

Farfar Elithingsten Van Deyk är far till de fantastiska helbröderna Kaiserkult och Kaiserdom( båda blev Bundeschampion i dressyr som 6-åringar ) och han själv har ett 60-tal segrar och placeringar i S-Dressyr och Van Deyk 12 godkända söner och är fortfarande i avel vid 26 års ålder !
http://www.gestuet-st-stephan.de/Hengste/Deyk/vandeyk.htm

Jag vill nog säga att Grafenstolz hoppanlag kommer mest från mödernet.
Hans mors helbror , hingsten Gipsy King hade hela 130,82 i hoppning och 127,62 i dressyr och totalt 131,47 vid sitt HLP.
Grafenstolz helsysters son , segerhingsten 2008, Grand Passion fick vid sitt 30-dagarstest 8,56 i hoppning, 8,79 i dressyr och 8,61 totalt.
 
Sv: Grafenstolz

Drar upp igen en gammal tråd här, men var hittar man bruksprovet till Grafenstolz? Skulle haft det ang en import till Norge på ett SWB sto, och hittar inte.. Räcker det med dom siffrorna över här, eller finns det delpoäng att hitta också? :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Cardento kom till Sverige och Flyinge som femåring. Redan första säsongen betäckte han 130 ston, och numera finns nästan 1500 avkommor...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 447
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
6 7 8
Svar
153
· Visningar
15 764
Senast: Ottisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp