Grafikkort

S

Scarlet

Jag har stora problem med mitt The Sims 2, färgerna flimmrar, spelet hänger sig och spelet hoppar mellan att visa bilder från kvarteret och tomten man är på. Kan det vara grafikkortet som är problemet? Jag har NVIDIA GeForce 4 Ti 4600, och jag vet att det är gammalt.

Jag har inga andra problem med datorn, jag har sökt igenom dem på fel osv utan resultat. Allt funkar perfekt förutom The Sims. Ska jag satsa på att köpa ett nytt grafikkort? Hjälper det, tro? :confused:
 
Sv: Grafikkort

Finns då en risk att det få bli ett nytt grafikkort.

Lite svårt att säga för man vet ju inte hur mycket du spelar och behöver samt vad för dator du har samt hur mycket du vill lägga på ett grafikkort.

kanske ett geforce 6600 eller 6600 GT elller ati X700PRO
Det snabbaste av dessa är geforce 6600GT

Om du däremot har snabbare CPU än 2 GHZ och ca 2;5 så rekomenderar jag ett Geforce 6800GS

Har du bara har 512 MB minne är det ingen (nästan) poäng med att köpa ett snabbare kort än ett 6600, eftersom det behövs mycket minne.
Om du har 512 MB minne och inte vill köpa mer kan det faktiskt finnas en poäng med att köpa nån variant av 6600 med 256 MB minne
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grafikkort

Nu vet jag inte hur GK inställningarna ser ut i The Sim 2 men om du kan ändra mellan 16 och 32 bitars färg så testa det. Iaf innan du springer och köper ny hårdvara för 2000-3000kr.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
994
IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
711
B
IT & mobiler Jag har the sims 3 som jag gärna vill kunna spela men har bara en bärbar dator. Vad jag förstår så funkar det att spela på min dator...
Svar
5
· Visningar
767
S
IT & mobiler F-rbaskade The Sims! :mad: Det spelet krånglar då alltid. Igår kväll när jag skulle spela Studentliv så hänger sig spelet i kvarteret...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Carpe_Diem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp