Bukefalos 28 år!

S

svea08_

kanske lite dum fråga. men får man rida fram med graman till dressyren i fälttävlan?! :bump:
 
Sv: Graman

Du får inte använda graman vid framridning till varken dressyr, hoppning eller terrängen. Så den är bäst att lämna hemma ;)
 
Sv: Graman

Nyrelski skrev:
Du får inte använda graman vid framridning till varken dressyr, hoppning eller terrängen. Så den är bäst att lämna hemma ;)

Det får man visst! fast kanske inte på en fälttävlanstävling men på hopptävlingar och dressyrtävlingar.
 
Sv: Graman

nej, det får man inte alls!

Men på hoppningen är det väldigt många som gör det ändå :p
 
Sv: Graman

Men nu var det fälttävlan det handlade om :smirk:

På vanliga hopptävlingar vet jag också att man får, och jag vet också att man INTE får på dressyrtävlingar...


julia_v: Det har jag aldrig sett, det står klart och tydligt att hjälptyglar (utom martingal) inte får användas någonstans på tävlingsområdet.
Gör man det borde man ju bli utesluten om någon protesterar, jag hade inte vågat ha det iaf...
 
Sv: Graman

På fälttävlan får man inte rida fram med graman alls, vare sig på ponny eller häst. Inte innan någon gren.

På hopptävling är det tillåtet (i alla fall på häst), men inte på dressyrtävling.
 
Sv: Graman

Menar du på allvar att du aldrig sett en ryttare med graman på
framridningen till hoppning?? :eek:
 
Sv: Graman

På vanliga hopptävlingar har jag sett det, och där får man ha det. Både på framridning och framhoppning på häst och bara på framridning på ponny.
Men i fälttävlan, som det handlar om här och som jag trodde du menade, får man som sagt inte rida med några hjälptyglar alls på området förutom martingal. Jag har inte sett någon göra det heller eftersom man borde bli utesluten då...

Hoppas det här är utrett nu ;)
 
Sv: Graman

Ok, i ditt svar till mig ser det ut som om du aldrig har sett det på en tävling..därav mitt svar :smirk:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
705
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Hästnyheter Vendela bröt båda benen i en ridolycka 2021. Efter det slutade hon rida fälttävlan och satsade istället helhjärtat på dressyren. Nu är...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 476
  • Artikel
Hästnyheter Denna övning syftar till att stärka upp hästens yttre bakben så den enklare får med sig sin yttersida. Anne Persson, B-tränaren i...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp