gramantygel???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _nevermind_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 654
N

_nevermind_

hejhej, får man ha gramantygel på ärevarv? ifall man får det får man även det på ponnytävlingar? tacksam för svar

Sv: gramantygel???

Vad ska du med gramanen till på ärevarvet??

_nevermind_ skrev:
hejhej, får man ha gramantygel på ärevarv? ifall man får det får man även det på ponnytävlingar? tacksam för svar

På stor häst är det tillåtet, iaf på högre nivå - toppryttarna gör ju det ofta. Men på ponny är det tveksamt om man får? Någon här som har bättre koll på det än jag får nog svara på det. ;)

Måste bara tillägga att detta inte ska ligga här, utan under UTRUSTNING.

Elemmírë skrev:
Vad ska du med gramanen till på ärevarvet??

Förmodligen tänder väl hästen till på ärevarv och hon kanske vill ha extra koll. Många gör så.

det jag fått höra är att man ska vara klädd enligt TR på prisutdelningen, en överdommar kom fram och sa det till mig när jag inte hade kavajen på mig.

Men nästan alla hoppryttare har ju graman på ärevarv... Och alla dressyrhästar lindor och boots, så det där gäller tydligen Inte för hästen.

nästan alla tycker jag var lite att ta i... Var och kollade på en nationell hopptävling igår och då var det då ingen som hade graman...

Det som är tillåtet på framridningen i utrustningsväg är tillåtet på ärevarvet. Så graman helt okej på storhäst men inte på ponny.

men på framhoppning får man ha graman på ponny.

Får man det nationellt? Vet att man får ha graman på ponny internationellt men trodde inte att det var tillåtet här hemma...

Vad jag vet så får du ha gramanen på framridningen, men du får inte hoppa fram med den.

Har också fått en tillsägelse om detta...jag hade shorts på mig...var på NF-SM som överårig ryttare, mitt i sommaren (typ 35 grader plus), red först (flera timmar innan sista start i klassen) och trodde inte vi överåriga skulle vara med på prisutdelning. Blev inkallad precis innan prisutdelningen..trodde de att jag skulle hinna (och vilja?) sätta på mig halvsvettiga tävlingskläder då...

Som Sorbe sa får man ha graman på framridningen men inte på framhoppningen på ponny.

Ah sorry, så är det ju. Det var ett tag sen jag red ponny :angel: men då är den ok på prisutdelningen på ponny med.

Iofs, man ska inte dra den där tumregeln för hårt, för man får rida fram i regelvidrig klädsel om man vill, men det brukar inte vara poppis på prisutdelningen. Men i hästutrustningsväg är den tillämplig nästan rakt av.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 913
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
216
Senast: Gimlan
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka