"Grand Danois"-blod??

Fritidsryttare

Trådstartare
Idag var jag och kollade på en 5-årig valack, en polsk import som enligt försäljaren har "Grand Danois-blod" och jag har verkligen ALDRIG hört talas om denna stam, som enligt honom är mycket eftertraktad internationellt.

När jag kollade i passet så hittade jag en hingst som hette 'Grand', är det denna han menar? Enligt min erfarenhet är annars Grand Danois en hundras?
 
Sv: "Grand Danois"-blod??

Tack!
Vad finns det att säga om honom? Jag har ärligt talat aldrig hört talas om honom, men den här hästen var onekligen mycket trevlig som individ.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 483
Senast: Jamtland
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 403
Senast: Kristall10
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 430
Senast: dobbis
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 341
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp