Grandeur fråga!!!Köpa var?

Snobben

Trådstartare
Finns det något mer ställe än här i Sverige men kan köpa en grandeurpad/shabrakmodellen så den blir något billigare???
Nån som vet? :bump:
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Mitt kostade 1200 kr inkl frakt och två extra silikon inlägg. Jag importerade det själv från Grandeur i Tyskland.

Krångligt med utlandsöverföringen, men bra mkt billigare än att köpa ett av återförsäljarna i Sverige, och det går fortare. 14 dagar tog det för mitt att komma fram.
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Finns det fler ställen att köpa dom från??Börjar tröttna på att bara ha en pad nu...
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Men hur funkade det då? Du får gärna pm:a om du vill, jag har också funderat på att beställa en från Tyskland.
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Fast den på Stall Vrå är ju inte lika bra som de vanliga från Grandeur, tycker jag iaf... Stall Vrå har den som har öppning på undersidan och upp mot ryggraden på hästen, det blir en riktigt stel och obehaglig kant mot hästens ryggrad tycker jag... Bättre då med deras modell Future II som öppnas på utsidan och nersidan :bow: PMa gärna den som inte förstod min fina förklaring :p
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Jo, jag tror jag förstod ;)
Jag visste inte att det var någon skillnad, jag trodde det var samma märke och modell hos alla ;) Var kan man se alla Grandeurpaddar då? Vem är det som tillverkar dom?
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Grandeurpaddarna som Stall Vrå säljer har öppningen framtill och inte på undersidan av padden.

Du måste ha fått fel för dig Skuggi.

Najo
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Ni som har grandeur padden då??Hur tycker ni att den är...tryckavlastande osv??Har nu en skito men den börjar bli tråkig...vill ha att byta med sen blir den så himla varm...
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Aha, då har det blivit ändrat, förut var öppningen mot ryggraden. Blir det inte svårt att stoppa in stoppningen om öppningen bara är framtill?

Fast kanalen är ändå bättre på de "vanliga" från Grandeur tycker jag, så att delarna verkligen är skilda från varandra så mycket som möjligt. Iaf ser det ut som att kanalen skulle bli lite smal i de som är speciellt för bomlösa...
 
Sv: Grandeur fråga!!!Köpa var?

Tja... sådär vansinningt tryckavlastande tror jag knappt att den är, poängen är ju just kanalen. Materialet är ju inte något tjockt tempurmaterial så det lär inte sprida ut trycket så värst... Men jag är ju av åsikten att det inte är ju tryckavlastningen som är det viktiga när det gäller dessa paddar...
 

Liknande trådar

Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 411
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp