Graningestövlar

C

Carmona

Nu ska jag köpa ett par graningestövlar inför vintern. :)
Jag har upptäckt att det finns två modeller, både graninge outdoor och graninge rider. Rider tycker jag helt klart är den snyggare varianten.
Men är det någon som har ett par sådana? Håller dragkedjan?
Hur är graningestövlarna i storlekarna? Hur mycket kostade de? Har sett prisuppgifter ute på nätet på allt från 1250 till närmare 2000 kr för samma stövel.

Måste bara fråga om det är någon som känner till någon affär i nv-skåne som säljer graninge.
 
kring 1300,- tror jag du får räkna med. Jag köpte mina för 5 år sedan och då kostade de 1000,- och de håller än. Har haft dem varje dag.
 
Hej.
Jag har de vanliga med karborre knäppning och tycker att de är snyggast.
De är bra passform på de.
Rider stövlarna är jätte kass passform på, finns inte någon stl som passar på någon:-)

Mina outdoor kostade 1200kr tror jag.
Rider 1995kr.
 
Kolla hos Månsgård, jag köpte mina där! Fick dock sy in dem i skaften... Undrar vem de är gjorda för, inte oss med smala ben!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: MiniLi
·
Utrustning När jag red idag så bestämde jag mig för att det får bli ett par nya stövlar innan sommaren. Rider nästan uteslutande i dressyrsadel så...
2
Svar
22
· Visningar
2 403
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta...
2
Svar
21
· Visningar
6 881
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp