Grannar som har sex...

_Peplis_

Trådstartare
Bor i en Bostadsrätt där man sällan hör grannarna, men den ovanför mig har regelbundet sex sådär vid 23-01:30 tiden flera gånger i veckan. De brukar även gå omkring med klackskor samma tider strax innan...som hörs (ehh vill inte fundera över vad de gör..)

Jag brukar dra igång musik för att slippa höra, men det stör ju även mina andra grannar...Så vad hade ni gjort? Lapp i brevlådan? Eller är det ngt "man får räkna med" Det är ju trots allt störande eftersom det alltid sker när det är väldigt tyst i övrigt...
 
Ljud och störning som tillhör det vanliga, där jag i alla fall inkluderar sex, är något man får räkna med. Däremot får man ju som regel inte leva om och störa efter kl 22. Det gäller ju även sex.
 
Jag är ju sådär att jag hade när det "lever om" gått och ringt på grannens dörr och bett dem dämpa sig :D
 
Att de har sex sådana tider skulle jag inte bry mig så värst mycket om MEN jag skulle kanske skriva en lapp och be de att inte använda klackskor vid den tiden :).
 
Det beror på vad du menar med "har sex". Är det ett rytmiskt knarrande från en säng eller avgrundsvrål? Jag menar man kan ju inte begära att grannarna låter bli att knulla men de behöver ju inte vråla mitt i natten.

Jag hade nog skrivit en vänligt formulerad lapp. Antagligen vet de inte hur mycket de hörs.
 
Det beror på hur mycket det hörs, man får vara beredd på att tåla en del, men inte vad som helst. Du skriver något om att det är tyst i övrigt den tiden och att det är därför det hörs, det får mig att tro att det i är ganska måttliga ljudnivåer men vid fel tillfälle.
 
Alltså... Jag förstår att det kan vara störande. Men jag själv kan inte kontrollera min kropps reaktioner när jag får orgasm, och ibland blir det avgrundsvrål, och då skriker jag rejält högt eftersom jag har hög stämma i vanliga fall med.

Att ens fundera på om grannarna störs och försöka vara tystare skulle försämra mitt sexliv avsevärt. Nu bor jag i hus, så för mig är det ett icke problem, framförallt som jag inte ens har partner nu.
 
Alltså... Jag förstår att det kan vara störande. Men jag själv kan inte kontrollera min kropps reaktioner när jag får orgasm, och ibland blir det avgrundsvrål, och då skriker jag rejält högt eftersom jag har hög stämma i vanliga fall med.

Att ens fundera på om grannarna störs och försöka vara tystare skulle försämra mitt sexliv avsevärt. Nu bor jag i hus, så för mig är det ett icke problem, framförallt som jag inte ens har partner nu.

Men nu har man väl inte orgasm i två timmar? Medans man har sexet så går det att dämpa sin ljud lite. Jag vet att det går. Annars skulle mina barn väckas varenda gång jag och min man har sex. Så med tiden har jag lärt mig att ha sex tyst, och där ingår även orgasmerna. Vissa tror man måste vråla men det behöver man inte. Man får skaffa lite självkontroll helt enkelt.

Tur du bor i hus så slipper du tänka på det, men andra som inte bor i hus kan behöva lära sig tygla sig så dom inte stör andra. Jag bor i hus och anpassar mig efter barnen, är dom inte hemma kan jag låta bäst jag vill men annars är jag tyst.
 
Jag hade blivit galen. Jag vill inte höra när andra ligger. Särskilt inte så pass sent när det verkligen är tyst i lägenheterna så att man hör allt de gör...
Ska de pippa så högljutt tycker jag att de får göra det innan 22.
 
Skulle kunna varit jag som skrev tråden! Sker exakt samma sak här, mest otrevligt att höra andra ha sex, känner inte riktigt behov av att lyssna på det ;) å andra sidan kanske de svär över en när man själv tror man är tyst, när man har sex? :o
 
Jag var hos en vän för några år sedan på kvällen när vi plötsligt börjar höra ljud från grannen ovanför, först som lågt mummel och sen mer högljudd konversation som sedan övergår i skrikande ljudutstötningar och diverse thump-ljud.. vi blev oroliga för vi trodde mannen pucklade på sin fru så vi ringde faktiskt polisen när skriken blev högre och dunsarna våldsammare. Det visade sig att dom hade haft sex, väldigt högljutt och hårt sex.. En lapp i vännens brevlåda nån dag senare förklarade att dom inte visste hur högt det lät och bad om ursäkt för att dom skrämt upp henne haha :) Så många vet nog inte hur högt det faktiskt hörs till grannarna, en liten lapp som uppmärksammar dom på det kanske kan läsa problemet?
 
@Matmissbrukaren Nej, men däremot kan jag nog knulla i 2 timmar och få 10 orgasmer på den tiden.

Men om jag inte minns fel så räknas inte sex som störning? Har för mig att det var en dom i tingsrätten som gav en man som runkade och skrek när han kom, rätt, han fick helt enkelt göra det.
 
@Matmissbrukaren Nej, men däremot kan jag nog knulla i 2 timmar och få 10 orgasmer på den tiden.

Men om jag inte minns fel så räknas inte sex som störning? Har för mig att det var en dom i tingsrätten som gav en man som runkade och skrek när han kom, rätt, han fick helt enkelt göra det.

Om man vrålar som i en porrfilm i två timmar hade jag banne mig ring störningjouren till slut.
Bara för att man får en orgasm så behöver man inte skrika ut det för kung och fosterland. Eller är jag den enda som kan få en orgasm utan ett ljud, utan att det skulle påverka sexet negativt?
Högst ljud betyder inte skönast sex. Det går att tänka på sina grannar. Man blir inte utan hjärnceller för att man får en kuk i sig.
 
@Matmissbrukaren Varje person är olika. Jag skulle inte kunna ha bra, avslappnat sex och inte skrika, och ofta är det ungefär 10 sekunder som jag är helt okontaktbar och i det närmsta medvetslös under orgasmen medans kroppen krampar.

Hur tycker du att jag ska kontrollera mig under dessa 10 sekunder?

Det kan lika gärna vara att jag är knäpptyst, det är lite olika helt enkelt, och det är inget jag KAN styra.
 
@Matmissbrukaren Varje person är olika. Jag skulle inte kunna ha bra, avslappnat sex och inte skrika, och ofta är det ungefär 10 sekunder som jag är helt okontaktbar och i det närmsta medvetslös under orgasmen medans kroppen krampar.

Hur tycker du att jag ska kontrollera mig under dessa 10 sekunder?

Det kan lika gärna vara att jag är knäpptyst, det är lite olika helt enkelt, och det är inget jag KAN styra.

Alla är olika, men jag har fortfarande självkontroll när jag har sex. Skulle kunna avbryta en orgasm mitt uppe i den om det är så. Så skrika finns inte på min världskarta.
 
Det är ju jätte bra att du har det @Matmissbrukaren
Men jag är inte så lyckligt lottad, ska inte jag få ha sex då? :(

Fast det har jag ju verkligen inte skrivit!
Jag tycker bara det är konstigt att man inte har någon (inget illa menat!) Självkontroll bara för att man har sex.

Men för att hårddra det, skulle jag åka en berg och dalbana så skulle jag skrika som en stucken gris. Noll självkontroll.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 315
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 650
Senast: Lingon
·
Relationer Den senaste tiden är det någon eller några som busringt på vår lägenhetsdörr. Denna helg har det hänt en gång per dag (igår så sent som...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 144
R
Övr. Hund Vi kommer behöva ta ett snack med hundägande granne. Våra hus ligger nära. Ca 30-40 m från varandra med en smal grusväg på ca 4 m mellan...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 746
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp