Granne med aggressiv hund

Kan du köpa någon kamera att ha på dig?
Sen skulle jag nog ha med mig någon försvarssprej att kunna spreja hunden i ögonen med. Sen lämna in video och anmälan till polisen så får de se hur vårdslöst de beter sig. Oavsett om den kommer lös eller ej så beter de sig absolut inte okej.

Lider med dig :(
 
Vet inte varför jag fick se den här tråden strax efteråt att jag sett det här avsnitten om It's Me or the dog med en aggressiv bulldog.

Jag tror inte ägarna till grannhunden förstår konsekvenserna av det hela. Är rädd att som utomstående finns det nog inte så mycket mer att göra än att försöka undvika och polisanmäla eventuella... (vad ska man kalla det, utfall? aggressioner?)...
 
Finns en stor hund som när den är lös förfölja mig och hundarna när vi är ute. Denna hoppat mot min bil, ägaren har den lös och är utom synhåll, men har också släppt hunden och låtit den springa fram till mina, men då vrålade jag som fan och jagade den med min piska så ägaren fångade hunden igen.

Jag hår alltså med en vandringsstav/käpp/piska som jag använder mot hunden när den kommer springandes (upplever den som mycket hotfull, det är en gårdshundsliknande sak och verkligen skitstor, helt spänd, morrar och med svansen upp) och anmäler till polisen varje gång det händer. Då finns det i alla fall historik den dagen något händer. Tror dock tyvärr att det är min hund som kommer att göra skada tyvärr.
 
Ja jag funderar på det. Antar att det är bra att alla incidenter redan finns anmälda ifall något allvarligare händer. Har dock en känsla av att det här inte är personer man vill hamna i en strid med så är lite oroad över var en anmälan skulle kunna leda.


Dom blev märkbart störda av det men såg inte ut som att det var första gången det hände. Kan inte tänka mig att det är vidare bekvämt att ha en så tung hund hängandes i armen. Det kom aldrig upp till diskussion dock så huruvida dom anser det vara ett problem eller ej kan jag inte svara på.


Jag tycker det ser ut som en american bully. Skulle även kunna vara en pitbull eller en blandras. Det är iaf inte en staffe eller en amstaff.
Är knappast en pitbull om du förknippar den med en bully. Pitbull ät dessutom en otroligt liten och ovanlig ras i Sverige, ytterst få har nog ens sett en renrasig pitbull. Det är
en liten hund med lättare kroppstyp än tex amstaff. Ofta lägre mankhöjd också.

Bully är en snabbt växande ras som blivit statusras bland folk som dels vill tjäna pengar då en valp kostar mellan 20 och 30 och dels vill ha en hund som inne.

Blandras däremot kryllar det ju av och dom kan ju se lite hur som helst ut.


Ohållbar situation vilket som, jag hade köpt defence spray samt anmält ägaren
 
Jag hade köpt Dog defence spray, i storpack, så jag har en i varje jacka/ficka.
Obehagligt, men ofarligt. Sen kanske jag hade insinuerat att det var nog bäst att ta den veterinären utifall att, om jag hade använt den. De tycker jag de ägarna kan ha.
Sen ska du naturligtvis polisanmäla, frågan är vad det ger.
 
Finns en stor hund som när den är lös förfölja mig och hundarna när vi är ute. Denna hoppat mot min bil, ägaren har den lös och är utom synhåll, men har också släppt hunden och låtit den springa fram till mina, men då vrålade jag som fan och jagade den med min piska så ägaren fångade hunden igen.

Jag hår alltså med en vandringsstav/käpp/piska som jag använder mot hunden när den kommer springandes (upplever den som mycket hotfull, det är en gårdshundsliknande sak och verkligen skitstor, helt spänd, morrar och med svansen upp) och anmäler till polisen varje gång det händer. Då finns det i alla fall historik den dagen något händer. Tror dock tyvärr att det är min hund som kommer att göra skada tyvärr.

Alltså min svenska i det här inlägget. :rofl: Ska aldrig mer skriva ifrån telefonen.
 
Har du pratat med din hyresvärd?
Du känner dig ju inte längre trygg i ditt boende pga grannarnas hund. Inte alls omöjligt att hyresvärden kan "ta dem i örat" lite. Kanske räcker det.
 
Prata med hyresvärd/brf-styrelsen om att hunden är eller snabbt håller på att utvecklas till en olägenhet. Dessutom kan du ringa länsstyrelsen och berätta om den gången hunden slet sig och du upplevde att den tänkte anfalla dig och din hund (?) Eftersom den inte faktiskt skadat någon lär inte polisen kunna göra något men länsstyrelsen kanske kan prata med ägarna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 395
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 140
Senast: geting
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
882
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 443
Senast: Gruvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp