Granne med aggressiv hund

Läste bara trådstarten, men är det tal om en hane grannen skaffat sig? Och du har en tik? I så fall knappast sannolikt att det nånsin kommer bli slagsmål, låt hundarna hälsa skulle jag säga så din tik kan säga åt jyplingen att hålla sig på mattan.
Varför knappast sannolikt om det är tikar? Har själv bänt upp käkar när tikar inte vill släppa taget om varandra.
 
Varför knappast sannolikt om det är tikar? Har själv bänt upp käkar när tikar inte vill släppa taget om varandra.

Jag skrev om grannens hund är en ung hane, och TS' hund en tik. (Japp, tikar som slåst sinsemellan kan vara ännu värre än hanar)

Bullys och dylika hundar är oftast samkönsaggressiva, och det skulle i bästa fall kunna lösa TS' problem i många år framöver om grannens hund fick komma tillräckligt nära för att upptäcka att TS hund är en tik... De flesta hundar som skäller och drar i kopplet är dessutom som TS själv skriver främst stressade, och inte nödvändigtvis farliga.
 
Min tik skulle dräpa varenda hund om hon fick. Med undantag för pudlar :angel:
jag har också en tik som inte diskriminerar och upplever alldeles för ofta att folk släpper fram sina "brötiga ungdomar" till henne. När jag varnar tycker de att det är bra om hon uppfostrar dem. :banghead:
jojo hon, uppfostrar dem så att de hamnar hos veterinären brukar jag upplysa om.

KL
Samma tik har oprovocerat blivit anfallen två gånger av amstaffliknande hundar. Båda hanar. Jag skulle ALDRIG ta risken att låta en hund av den typ TS beskriver "hälsa" på någon av mina hundar. Särskilt inte med tanke på vilken idiot som verkar sitta i andra änden på snöret.
 
De flesta hundar som skäller och drar i kopplet är dessutom som TS själv skriver främst stressade, och inte nödvändigtvis farliga.
Den kan vara ung och vild och ouppfostrad och mer eller mindre ofarlig - men den kan även skrämmas och göra skada utan direkt avsikt; speciellt om den inte har kunniga ägare. Faran ökar då också ju mer tiden går, ovanor befästs och åldern gör den modigare/dumdristigare. Inget som andra hundar och deras ägare ska behöva utsättas för.

Strikt hundägaransvar. Mer hund i snöret; ännu mer ansvar.
 
Att freda sig och sina hundar mot en attack kan knappast kallas vardagshantering. Dessutom är elstötar ett säkrare alternativ för angriparen än till exempel en spark, som kan ge bestående skador. En stöt är fruktansvärt obehaglig, men den gör inte ont, så den attackerande hunden får inget aderenlinpåslag som intensifierar attacken. El är sällan fel!
Jag skulle vilja se den som lyckas sparka undan en Bully.
 
Jag har aldrig hört talas om bully och visste inte vad det var för hund - håller med om att det har betydelse om det är en fransk bulldog eller något i bullmastiff-storlek vi pratar om. Men det är något sånt här vi pratar om alltså? Ett kompakt muskelpaket?

Visa bifogad fil 36425
Vi har en sådan i vårt område numera - modell XXL :cautious: Än så länge en glad skit på 1,5 år, men jag väntar bara på att den ska bli rejält könsmogen..... ofta själv på ägarens uteplats och hoppar visst även över staketet ibland för att kuta fram till hundar. Glatt än så länge (kutar efter vissa tikar) men vill inte gå förbi där den dagen den hoppar ut och jag har min hane med som väger 8,5 kg när den hunden väger runt 35...
Ägarna kan knappt hålla den vid hundmöte.
 
Senast ändrad:
jag har också en tik som inte diskriminerar och upplever alldeles för ofta att folk släpper fram sina "brötiga ungdomar" till henne. När jag varnar tycker de att det är bra om hon uppfostrar dem. :banghead:
jojo hon, uppfostrar dem så att de hamnar hos veterinären brukar jag upplysa om.

KL
Samma tik har oprovocerat blivit anfallen två gånger av amstaffliknande hundar. Båda hanar. Jag skulle ALDRIG ta risken att låta en hund av den typ TS beskriver "hälsa" på någon av mina hundar. Särskilt inte med tanke på vilken idiot som verkar sitta i andra änden på snöret.
En gubbe tyckte att det inte gjorde nått att hans tax kom fram till min ( hon höll sig någorlunda i skinnet tills den tjocke taxen kom närmre). Hans var ju en hane och min var ju en tik så :meh: Men den stora stygga schäfern hade garanterat ätit upp Mr Wiener om hon hade fått
 
Vi har en sådan i vårt område numera - modell XXL :cautious: Än så länge en glad skit på 1,5 år, men jag väntar bara på att den ska bli rejält könsmogen..... ofta själv på ägarens uteplats och hoppar visst även över staketet ibland för att kuta fram till hundar. Glatt än så länge (kutar efter vissa tikar) men vill inte gå förbi där den dagen den hoppar ut och jag har min hane med som väger 8,5 kg när den hunden väger runt 35...
Ägarna kan knappt hålla den vid hundmöte.
Är den 1,5 år är det i alla fall till hundra könsmogen. Inte för att det direkt skulle glädja mig om jag kom ens med min 22 kg-modell.
 
Poängen är väl att det är olagligt att överhuvudtaget ha med sig verktyget du förespråkar. Man kan alltså åka dit på det ganska så rejält.

Fast om det galler att skydda mina hundar skulle jag valja att gora det olagliga sa jag har en rimlig chance att halla dem skadefria.

Sådana metoder kan ni behålla over there.

Sa garna. Har kan det behovas da manga blivit attakerade av pumor i vissa omraden av Oregon det sista aret.

Jag skrev om grannens hund är en ung hane, och TS' hund en tik. (Japp, tikar som slåst sinsemellan kan vara ännu värre än hanar)

Bullys och dylika hundar är oftast samkönsaggressiva, och det skulle i bästa fall kunna lösa TS' problem i många år framöver om grannens hund fick komma tillräckligt nära för att upptäcka att TS hund är en tik... De flesta hundar som skäller och drar i kopplet är dessutom som TS själv skriver främst stressade, och inte nödvändigtvis farliga.

Varifran har du fatt att Bullys ar samkons aggressiva? Bullys, Pitbulls, bulldogs, med flera ar kanda for att inte bry sig om konet, ar de hundaggressiva bryr de sig inte annat an om det ar en okastrerad hane som moter en tik mitt i hoglop, kanske.
 
Varifran har du fatt att Bullys ar samkons aggressiva? Bullys, Pitbulls, bulldogs, med flera ar kanda for att inte bry sig om konet, ar de hundaggressiva bryr de sig inte annat an om det ar en okastrerad hane som moter en tik mitt i hoglop, kanske.

Stämmer inte med min erfarenhet, har haft amstaffs i över 15 år och flera vänner med pitbulls och liknande hundar. Så himla trött på att folk dömar hundarna och blir rädda pga hur de ser ut.
 
Stämmer inte med min erfarenhet, har haft amstaffs i över 15 år och flera vänner med pitbulls och liknande hundar. Så himla trött på att folk dömar hundarna och blir rädda pga hur de ser ut.

Finns gott om hundar oavsett ras som ger sig på alla kön. Händer titt som tätt. Även om könsbunden aggressivitet även finns.

Tankesättet att jag har haft si och så i 100 år är inte ett rimligt argument heller. T.ex. Jag har haft tänder i 28 år så jag måste veta allt om tänder. Ganska orimligt.
 
Stämmer inte med min erfarenhet, har haft amstaffs i över 15 år och flera vänner med pitbulls och liknande hundar. Så himla trött på att folk dömar hundarna och blir rädda pga hur de ser ut.

Jag ar definitivt inte radd for hur de ser ut. Nar jag bodde i South Carolina var 75% av alla hundar pitbulls (och nej ... inte sadana med "vanlig" stamtavla, sadana som kom fran "bull fighting rings") De allra flesta ar super trevliga och nice TROTS deras harda start i livet ... men om de ar hundaggressiva ar det mycket sallan bara mot ett kon.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 381
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
882
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 442
Senast: Gruvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp