Granne som pallar äpplen

Första året i mitt hus blev jag glatt överraskad när jag hittade ett fint kantarellställe på tomten, typ 3 meter från hundgården, sen hittade jag inga fler följande år. Så en dag går hundarna bananas, där står den hundrädda granntanten o plockar mina kantareller, jag går ut o tar kasse ifrån henne, hon försöker försvara sig med att hon alltid plockat dem för ingen annan gjort det. Efter det fick jag ha kantarellerna ifred. :devil:
Svårt för dig att plocka redan plockade kantareller....
 
Jag hade hämtat in pallen och satt undan den. Sedan hade jag lagt äpplen i en påse och gått över till grannen med dem och glatt sagt att "Jag tänkte att du kanske vill ha lite äpplen!"

Ingen konflikt, ingen konfrontation, men i kombination med att pallen är borta måste han ju känna sig en smula påkommen... och troligen rätt generad! Jag kan inte tänka mig att han skulle våga sig på att göra om det. Fast folk är rätt underliga i och för sig.
 
Jag hade skickat ut hunden om den var stor o brötig, men i mitt fall är dom små,så här gäller regeln: Här vaktar matte för jag är för liten!
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 512
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 952
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp