Grannens gamla, sjuka och ensamma häst….

Det är inte lagligt att utsätta en häst för onödigt lidande heller. Om man nu inte tycker att ensam häst är så stort problem. Jag hade gjort som @Ramona . Jag hade också sagt att om det inte löser sig på något sätt så känner jag mig tvungen att meddela länsstyrelsen om hästens lidande.
Hästägaren kanske blir oerhört arg, men jag tror de kommer inse att du vill dem och hästen väl efter ett tag i alla fall
 
Lite uppdatering: Grannens häst är förvisso ensam, men mår mycket bättre. Enligt min granne, som jag pratat med ett par gånger sedan jag startade den här tråden i våras, så berodde hennes hovömhet i våras på en felverkning (äldre hovslagare som inte riktigt hade huvudet med sig och missuppfattat saker och ting - lång historia). Grannen själv var rätt upprörd över detta, letar ny hovslagare/verkare, men kunde inte göra mycket mer "där och då" än att låta hästen gå på så mjukt underlag som möjligt (vilket det var i hennes hage i våras). Nu, och en ganska lång tid tillbaka, rör hon sig helt okej igen, kommer travande om vi rider förbi (om hon ser oss och om hon tycker att vi är intressantare än gräset).

Ensam är hon fortfarande, där tänker jag inte agera på något vis. Jag vet att de har försökt med olika sorters sällskap och att det inte fungerar. Funderar dock på att erbjuda henne att gå med vårt sto under vintern (som också kommer vara ensam i sin hage, dock med valackerna "tråd i tråd").
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
30 821
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 241
Senast: ameo
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 287
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 527
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp