Grannflytt och samhällsdebatt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägenheten mitt emot min, är likadan som min 2 r o kv 45 kvm, med uteplats men spegelvänd. Jag har bott här i 12 år i år och trivs som fisken i vattnet. Lägenheten mitt emot har svängdörrar. Hyresgästerna bor 3-6 månader i taget och flyttar sen vidare... Hyresgästen nu har jag aldrig mött, eller hejat på ens... så vet inte om det är en han eller hon. Nu har de burit ut möbler sen klockan 19, i går kväll... Så mkt möbler verkar det vara i alla fall. Nu får vi se vem som flyttar in efter det. Varje gång lägenheten kommer ut på torget är det MIG folk ringer till och knackar på hos.... "Är det du som ska flytta". Jag vet inte om min lägenhet/utenpats verkar trevligare eller hur det är. Sex veckor efter att jag flyttat in 2009... började folk jaga mig med brev, telefon och knacka på dörren. Ska du flytta, vill du byta lägenhet med mig... :D Men som sagt, jag trivs bra här.

Idag skiner solen, akvarierna bubblar från syrepumparna. M har varit här och dragit på strumpor, bäddat säng, pratat en stund och burit ut sopor.

Det börjar bli dags för frukost och kolla över dagens flöden och ge sig in i debatter på nyhetssidor och facebook. Som engagerad fritidspolitiker, är jag intresserad av samhällsdebatter och ifrågasätter och diskuterar gärna. Jag är inte rädd för att peta med en pinne i myrstackar.

De diskussionsämnen jag brinner för, är #friluftslivföralla #idrottföralla #djurlivföralla #djurskydd #naturföralla #kulturlivföralla #tillgänglighetföralla #allamänniskorslikavärde #vågabrydig #vågaifrågasätta #vågasägaifrån

Det behöver inte betyda att jag står FÖR alla dessa punkter, eller att jag är EMOT alla dessa punkter. Men det är de debatter jag gärna ger mig in i.

Jag kan vara nog så obekväm. Men oftast möter jag intelligenta debattörer, som är vuxna och själva pålästa nog, så att de inte läser saker ordagrant utan även klarar av att läsa det som inte skrivs ut i 398 spaltkilometer (vilket tar en massa extra plats och tid att läsa vilket gör att många som inte egentlgien är intresserade av diskussionen utan mer att bara lägga sig i inte orkar läsa utan bara läser vart femte ord och då retar upp sig på just DET ordet), och då märker de att jag är intresserad och påläst, vet vad jag pratar om och att det inte är någon idé att sätta sig på mig.

Nu är det dags att steka ägg, mikra sista ostbröden och brygga en panna kaffe. Hej världen, här är jag.

Property Brothers... eller "Buying and selling", som programmet heter på kanal 8. Perfekt, slötittning under travianraiderna :D

Tänk om Gunnar visste vad han gjorde, när han plockade in googleannonser på sidan... Travianannonsen var en av de första stora färgglada annonser, som jag fastnade för här på bukesidan om det var 2006 eller 2007 och "råkade" klicka på. Fast sedan dess. Travian är nog tacksamma :D Då jag ofta agerar som "polis" på servrarna. Många länder, som inte kan spela rent, utan använder bottar och script, så många screenshots och anmälningar blir det med bannade konton som följd och trevliga meddelanden tillbaka till mig från Traviansupport, Multihunters och Travian Kingdomssupport, med tack för att jag skapar en trevlig spelupplevelse för andra.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 135
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp