Granngården eller Pavo betfiber

Caroline.l.t

Trådstartare
Tänkte testa att ge betfiber istället för kraft och har jämfört Granngårdens betfiber och Pavos speedibeet. Den förstnämnda innehåller även annat, tex stärkelse men de verkar annars rätt likvärdiga. Nån med djupare kunskap som kan säga om Pavo är så pass mkt bättre att det är värt priset.
 
Frågan är väl vad det är du vill ha ut av fodret? Och vilket grovfoder och övriga fodermedel det är tänkt att komplettera?
 
Speedibeet är avsockrat betfiber. Istället för att betala hutlösa pengar så kan man lika gärna köpa Betfor och skölja ur melassen i vatten. GGs betfiber mix är ju blandat med annat- de flesta hästar tycker det är väldigt gott.

Med det sagt får min just nu bland annat Pavo Fibrebeet vilket är en kombo mellan lusern och betfiber med lite annat lull-lull. Tydligen är det jättegott. Men i mitt fall så ges det i rätt stor mängd för att få upp en väldigt smal häst i hull tillsammans med olja och seniorfoder, inte för att blanda ut tillskott i.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 809
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 649
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp