Grannkatten har ihjäl djur på löpande band

Katter kan ju sitta stilla länge och spana och planera innan de plötsligt hoppar på sitt byte. En bjällra fungerar troligen inte i de lägena.
Dessutom tror jag det är jobbigt för katten att höra ljudet så fort den rör sig.

Dessutom är katter mästare på att ta sig ur halsband så de brukar lösa det där med störande bjällror själva.
 
Delvis KL

På allvar, tycker ni att det är jobbigt med döda näbbmöss på en väg? Det är väl jättebra om katten tar näbbmöss, jättebra om katten är ute på natten och tar möss så den vilar på dagen när fåglar är vakna.

Fast nu verkar det inte vara på en väg utan vid entrén. Jag tycker att bor msn i flerfamiljshus och har djur så får man se till att ens djur inte stör grannarna. Hundar ska inte skälla i tid och otid, man ska plocka upp hundens bajs efter sig och jag tycker att om ens katt lägger byten vid den gemensamma entrén så är det minsta man kan göra att plocka bort dem.
 
Fast nu verkar det inte vara på en väg utan vid entrén. Jag tycker att bor msn i flerfamiljshus och har djur så får man se till att ens djur inte stör grannarna. Hundar ska inte skälla i tid och otid, man ska plocka upp hundens bajs efter sig och jag tycker att om ens katt lägger byten vid den gemensamma entrén så är det minsta man kan göra att plocka bort dem.

Det är ju en sanitär olägenhet med en massa döda djur framför huset. Drar till sig råttor och annat. Fullt rimligt att ägaren städar upp efter sin katt. Det gör jag när mina katter lämnat dött framme.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp