Granska politisk aktiva personers partners.

Jag tycker det hade varit rätt ofräscht om han tvingat sin dotter mot sin vilja att välja en kommunal skola om hon ville gå på en annan bara för att det är han politiska övertygelse. ;)
Jag tycker det hade varit intressant att läsa om han hade gjort det, av samma anledning som jag tycker det är intressant att man är emot ett system men ändå väljer det för egen vinning. ;)
 
Jag är helt ointresserad av vad politikerna gör eller inte gör privat så länge de håller sig inom lagens ramar. Det är svårt (närapå omöjligt) att hundraprocentigt leva som man lär.

Ni som tycker att Lars Ohly inte ska få ha sina barn på privata skolor eller Lövins man ska få ha en dieselslukande bil - tycker ni inte heller att t.ex. en moderat ska få använda skattefinansierad vård eftersom de kämpar för ökad privatisering?
 
Fraktar stora stenar? Till någon slags hobby eller kör han bara runt med sten lite planlöst? Den kördes 300 mil/åt sa hon. Är väl lätt att kolla, bara se vad mätaren stått på vid besiktning de två senaste gångerna.

Kollade mätarställning och den körs mycket riktigt runt 300 mil/år.
Bilen som är en av två bilar som står på honom står på honom som privatperson, han har även två släp som man kan anta att han använder till sin "hobby" som verkar hyggligt avancerad då eftersom han säljer konstverk till offentliga byggnader och platser.
 
Men hans företag har ju naprapatverksamhet. Alltså är hans skulpterande en hobby?
Eller tvärtom.

Han är konstnär men det går inte att leva på. alltså har han - precis som den absoluta majoritetenav alla konstnärer - ett brödjobb. Hobbyn är naprapat.

(Vilket jag itne hade den minsta aning om att han var. Jag känner Lasse som skulptör).
 
Han kan väl ha det ena som AB och det andra som enskild firma, dvs. två olika näringsverksamheter
Och bilen i enskilda firman, vilket inte syns skillnad från om den är privat i bilregistret
(exempelvis, har ingen aning om de faktiska omständigheterna)
 
Tyckte den här var rätt rolig ..
Visa bifogad fil 17004

Just det här, faktiskt.
Sättet som hon argumenterade på är det som stör mig, inte de facto att hennes man har en större dieselbil (som för några år sedan marknadsfördes som ett mycket mer miljövänligt alternativt jämfört med en stor bensinbil).
Men det här "Men han behöver den i jobbet", och så kör han den 300 mil om året! 300 mil om året är ingenting, kör man inte mer än så med en bil har man inget behov av den i jobbet. Löjligt.
För de stackars milen hade det varit betydligt mer miljövänligt och ekonomiskt att ha en släpkärra till den vanliga bilen.

Jag hoppas att det kan vara en ögonöppnare för MP att det faktiskt finns folk som har större dieselbilar som en förutsättning för att kunna utföra sitt jobb, och att deras politik straffar just dem rätt hårt.
 
Kan du citera var jag skrivit det påståendet så ska jag svara på det, annars var vänlig och lägg inte ord i min mun. :idea:

Du tycker att pappans politiska åsikt befläckas av dotterns val av skola, så till den grad att det ligger i allmänintresset att rapportera om det. Som om pappan hade beslutsrätt i frågan.
 
Just det här, faktiskt.
Sättet som hon argumenterade på är det som stör mig, inte de facto att hennes man har en större dieselbil (som för några år sedan marknadsfördes som ett mycket mer miljövänligt alternativt jämfört med en stor bensinbil).
Men det här "Men han behöver den i jobbet", och så kör han den 300 mil om året! 300 mil om året är ingenting, kör man inte mer än så med en bil har man inget behov av den i jobbet. Löjligt.
För de stackars milen hade det varit betydligt mer miljövänligt och ekonomiskt att ha en släpkärra till den vanliga bilen.

Jag hoppas att det kan vara en ögonöppnare för MP att det faktiskt finns folk som har större dieselbilar som en förutsättning för att kunna utföra sitt jobb, och att deras politik straffar just dem rätt hårt.
Precis det här! Att hennes man har en sån bil, fine! Men om hon först försöker slinga sig och sen hävdar att han BEHÖVER den i jobbet och då är det ok. Men alla andra som jobbar med såna jobb som behöver en sån bil det är inte ok och ska läggas höga skatter på!
 
Eller tvärtom.

Han är konstnär men det går inte att leva på. alltså har han - precis som den absoluta majoritetenav alla konstnärer - ett brödjobb. Hobbyn är naprapat.

(Vilket jag itne hade den minsta aning om att han var. Jag känner Lasse som skulptör).
Enligt hans egen hemsida är han helt självlärd, han har alltså ingen konstutbildning, så det kan ju inte vara konst det han håller på med om jag förstod dig rätt i en tidigare diskussion.
 
Sedan tycker jag att det i Lars Ohlys fall var en vansinnigt gräslig dubbelmoral. Är man emot privata skolor får man nog låta bli att använda sig av dem. Varför ska alla andras ungar gå i kommunala skolor om det är ok för honom att skicka sitt eget barn till en privatskola?

Eller att han propagerar för hyresrätter och att dessa absolut inte ska omvandlas till BR men själv bor han i en omvandlad BR på Östermalm :grin:
 
Jag tror inte de flesta andra är så mycket mycket bättre.

Det tror inte jag heller men på något sätt känns det värre när personer som propagerar för att något ska förbjudas gärna själv konsumerar just det. Ingen höjer ju på ögonbrynen om en moderat visar sig vara kapitalist t ex men om en kommunist som propagerar för att allt ska förstatligas visar sig vara kapitalist på sin fritid. Ja, det ser iaf jag som ett jättetrovärdighetsproblem.

I Isabellas fall så vill ju hon straffa folk med miljöovänliga fordon för att dessa ska sluta köra omkring i de fordonen och istället investera i det som idag anses miljövänligare (jag säger idag eftersom dieselbilar ansågs ju miljövänliga för inte så länge sedan). Det är skitsamma varför folk kör omkring i dessa enligt MP.
Men själv lever hennes familj då inte efter devisen. Hennes man skulle ju faktiskt kunna investera i en Tesla som han hakar en släpkärra på för sina tunga stenar.

Nu verkar ju dubbelmoral vara miljöpartiets extremt starka sida då de är många som inte lever som de lär. Tilläggas kan att det ju kom fram för något år sedan att MP inte granskas lika hårt som övriga partier eftersom majoriteten av journalister är just MP. Därför är det ju ganska fascinerande att alla de som granskas visar sig vara dubbelmoralister. Frågan är ju vad man hade fått fram om de behandlades som övriga partier?

Miljöpajasarna är ett typiskt exempel på "gör inte som jag gör, gör som jag säger".
 
Det tror inte jag heller men på något sätt känns det värre när personer som propagerar för att något ska förbjudas gärna själv konsumerar just det. Ingen höjer ju på ögonbrynen om en moderat visar sig vara kapitalist t ex men om en kommunist som propagerar för att allt ska förstatligas visar sig vara kapitalist på sin fritid. Ja, det ser iaf jag som ett jättetrovärdighetsproblem.

I Isabellas fall så vill ju hon straffa folk med miljöovänliga fordon för att dessa ska sluta köra omkring i de fordonen och istället investera i det som idag anses miljövänligare (jag säger idag eftersom dieselbilar ansågs ju miljövänliga för inte så länge sedan). Det är skitsamma varför folk kör omkring i dessa enligt MP.
Men själv lever hennes familj då inte efter devisen. Hennes man skulle ju faktiskt kunna investera i en Tesla som han hakar en släpkärra på för sina tunga stenar.

Nu verkar ju dubbelmoral vara miljöpartiets extremt starka sida då de är många som inte lever som de lär. Tilläggas kan att det ju kom fram för något år sedan att MP inte granskas lika hårt som övriga partier eftersom majoriteten av journalister är just MP. Därför är det ju ganska fascinerande att alla de som granskas visar sig vara dubbelmoralister. Frågan är ju vad man hade fått fram om de behandlades som övriga partier?

Miljöpajasarna är ett typiskt exempel på "gör inte som jag gör, gör som jag säger".
Särskilt när de framställer sig som extra "goda" människor.
 
Precis det här! Att hennes man har en sån bil, fine! Men om hon först försöker slinga sig och sen hävdar att han BEHÖVER den i jobbet och då är det ok. Men alla andra som jobbar med såna jobb som behöver en sån bil det är inte ok och ska läggas höga skatter på!

Å andra sidan, om det läggs höga skatter på sådana bilar så beskattas ju sambon också :) Mao samma för alla.
 
Å andra sidan, om det läggs höga skatter på sådana bilar så beskattas ju sambon också :) Mao samma för alla.

Ja absolut men tanken med höjda eller införda skatter på olika saker sägs ju vara att få folk att ändra sitt konsumtionsmönster och de som inte vill (eller kan) det straffas då med extra/höjda kostnader. Då är det ganska anmärkningsvärt tycker jag att partnern till den som propagerar för detta ändrade konsumtionsmönster inte kan ändra sig. Vill denne inte att partnern framstår i god dager?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp