Granska politisk aktiva personers partners.

FadeAway

Trådstartare
Syftar alltså inte på olagligheter utan det som faller inom lagens ramar. Nu senast Isabella Lövins makes/sambos miljöovänliga bil. Hur kan det ha nyhetsvärde? Ska man tvinga sin partner att leva slaviskt efter egna politikens värderingar?

Vad kommer komma härnäst? SD- eller Kd-politikers sambos/fruars eventuella aborter?
 
Syftar alltså inte på olagligheter utan det som faller inom lagens ramar. Nu senast Isabella Lövins makes/sambos miljöovänliga bil. Hur kan det ha nyhetsvärde? Ska man tvinga sin partner att leva slaviskt efter egna politikens värderingar?

Vad kommer komma härnäst? SD- eller Kd-politikers sambos/fruars eventuella aborter?

Sjukt. Vuxna människor ska inte behöva ta ansvar för varandras åsikter eller handlingar.
 
Syftar alltså inte på olagligheter utan det som faller inom lagens ramar. Nu senast Isabella Lövins makes/sambos miljöovänliga bil. Hur kan det ha nyhetsvärde? Ska man tvinga sin partner att leva slaviskt efter egna politikens värderingar?

Vad kommer komma härnäst? SD- eller Kd-politikers sambos/fruars eventuella aborter?
Jag ser inget som helst fel i att man granskar om politiker och deras familj lever som de lär eller om det är ok att vilja förbjuda privatskolor men själv nyttja det, att vilja förbjuda ombildandet av hyresrätter men själv köpa om man får chansen, att propagera mot utsläppen men själv välja flyg före tåg, åka taxi för tusentals kronor i månaden av skattebetalarnas pengar istället för kommunalt osv.

Familjen Lövin har en miljövänlig bil, maken har ett miljömonster som företagsbil. Ska man inte leva som man lär och sopa rent framför egen dörr först? Japp, jag tycker även att om man vill förbjuda aborter ska man inte använda sig av det själv. Ungdomssynder är en sak, att göra tvärt emot vad man tycker att andra ska göra är en annan sak.
 
Ska man inte leva som man lär och sopa rent framför egen dörr först?

Jo visst, fast nu handlade ju frågan om politikerns partner och inte politikern själv. Nu är jag inte politiker men hade blivit tokig om någon sa "Jamen din partner gör ju si eller så". Jaha, vi är inte samma person liksom. Jag kanske skulle tycka hemskt illa om min partners eventuella miljöovänliga bil men förväntar mig inte heller att hen ska följa min vilja så fort jag viftar med fingret. Det är en egen vuxen människa helt separat från mitt eventuella politiska engagemang.

En vän till mig är fritidspolitiker och Socialdemokrat. Hennes sambo röstar på Moderaterna. Det gör henne inte till en sämre sosse eller politiker, hon och hennes sambo råkar bara ha olika politiska åsikter men älskar varandra likväl. Jag tycker det skulle vara hemskt trist om någon skulle se henne som en sämre politiker, hycklare eller att hon "Inte ens kan påverka sin egen man" bara för att hon inte blandar in politiken i sitt förhållande.
 
Syftar alltså inte på olagligheter utan det som faller inom lagens ramar. Nu senast Isabella Lövins makes/sambos miljöovänliga bil. Hur kan det ha nyhetsvärde? Ska man tvinga sin partner att leva slaviskt efter egna politikens värderingar?

Vad kommer komma härnäst? SD- eller Kd-politikers sambos/fruars eventuella aborter?

Han kanske är folkpartist. Eller nåt annat. Jag tycker det är fullkomligt ointressant. Elbilar låter bra men fan tro’t... hur tillverkad batterierna och vem gräver fram råvaran undrar vän av ordning.
 
Jo visst, fast nu handlade ju frågan om politikerns partner och inte politikern själv. Nu är jag inte politiker men hade blivit tokig om någon sa "Jamen din partner gör ju si eller så". Jaha, vi är inte samma person liksom. Jag kanske skulle tycka hemskt illa om min partners eventuella miljöovänliga bil men förväntar mig inte heller att hen ska följa min vilja så fort jag viftar med fingret. Det är en egen vuxen människa helt separat från mitt eventuella politiska engagemang.

En vän till mig är fritidspolitiker och Socialdemokrat. Hennes sambo röstar på Moderaterna. Det gör henne inte till en sämre sosse eller politiker, hon och hennes sambo råkar bara ha olika politiska åsikter men älskar varandra likväl. Jag tycker det skulle vara hemskt trist om någon skulle se henne som en sämre politiker, hycklare eller att hon "Inte ens kan påverka sin egen man" bara för att hon inte blandar in politiken i sitt förhållande.
Jag tycker att man som politiker får tåla att en själv och ens närmaste blir granskad av journalister. Det är sexigt att betala skatt som en fd politiker sa, men bara när andra gör det visade det sig. ;)
 
Jag tycker att man som politiker får tåla att bli granskad av journalister och som sagt ska man komma med pekpinnar så får man leva efter dem själv och det gäller även ens närmsta familj. Det är sexigt att betala skatt som en fd politiker sa, men bara när andra gör det visade det sig. ;)

Ja, man får tåla att bli granskad. Jag tycker bara att det är ett märkligt sett att se på det, att bedöma en politiker utifrån vad andra individer väljer att göra. Jag tycker helt enkelt inte att det är varken rättvist eller rättvisande.
 
Ja, man får tåla att bli granskad. Jag tycker bara att det är ett märkligt sett att se på det, att bedöma en politiker utifrån vad andra individer väljer att göra. Jag tycker helt enkelt inte att det är varken rättvist eller rättvisande.
Jag tycker att det ligger i allmänhetens intresse, vilken bedömning folk gör utifrån vad som kommer fram är upp till dem. Lars Ohly ville förbjuda privata skolor, jag tyckte det var intressant att dottern gick i privatskola.
 
Jag ser en himla skillnad mellan att välja vilken skola ens egen dotter ska gå i, och att bestämma vilken företagsbil ens partner ska ha.
Jag har inte skrivit någonstans att hon ska bestämma vad han ska köra för bil, bara att hon och andra politiker med familj får tåla att granskas och i synnerhet nu i valtider.
 
Jag har inte skrivit någonstans att hon ska bestämma vad han ska köra för bil, bara att hon och andra politiker med familj får tåla att granskas och i synnerhet nu i valtider.

Ja det har jag förstått, och jag står fast vid åsikten att vad politikerns partner sysslar med inte borde påverka vilken syn en har på politikern, och att jag anser det mer relevant att granska politikern själv och inte dennes respektive.
 
Ok om det är partnerns bil som endast denne använder... men om hon drar nytta av den också är det faktiskt lite väl mycket dubbelmoral. Man får förmoda att bilen används pga det är mer ekonomiskt och praktiskt än att ha tex en elbil... precis som för mig som absolut inte har råd med en elbil plus att det skulle vara enormt opraktiskt.

Som det är nu är det väl jaja, skulle hon använda den är det dubbelmoral och skulle bilen vara reggad på henne sjunker hennes trovärdighet som en sten. Dvs det finns grader i helvetet, granskningsmässigt. Sedan är just det här fallet ointressant i mina ögon, det partiet har noll trovärdighet för mig.
 
Ja det har jag förstått, och jag står fast vid åsikten att vad politikerns partner sysslar med inte borde påverka vilken syn en har på politikern, och att jag anser det mer relevant att granska politikern själv och inte dennes respektive.
Du får självklart ha vilka åsikter du vill, precis som jag har min och jag överlåter åt folk att själva bedöma vad de vill utifrån den info de har tillgång till.
 
Han kanske är folkpartist. Eller nåt annat. Jag tycker det är fullkomligt ointressant. Elbilar låter bra men fan tro’t... hur tillverkad batterierna och vem gräver fram råvaran undrar vän av ordning.
Just det där gör att jag känner mig skeptisk till just bil-grejen som nämns i trådens första inlägg... Det där med vilka bilar som egentligen är miljövänliga är det ju minst sagt delade tankar kring.
 
Syftar alltså inte på olagligheter utan det som faller inom lagens ramar. Nu senast Isabella Lövins makes/sambos miljöovänliga bil. Hur kan det ha nyhetsvärde? Ska man tvinga sin partner att leva slaviskt efter egna politikens värderingar?

Vad kommer komma härnäst? SD- eller Kd-politikers sambos/fruars eventuella aborter?
Jag håller helt med de som säger att en person inte är sin partner. Det är fortfarande två olika människor. Igår när jag och Vännen diskuterade politik lite så nämnde han någon faktaserie han sett om just politik. Efter att ha sett den kände han mer än någonsin innan att de allra flesta partier nog vill bra och vill ha ett hyfsat likadant land, det som skiljer är vägen dit. Och tänker man så, då är det ju inte heller konstigt om personer med väldigt olika partitillhörighet är partners. Dessutom finns det väl ingen som gillar exakt allt som ens partner gör. Kanske är den grejen som media snappar upp just en av de saker som någon väljer att blunda lite för eftersom förhållandet är så tokigt bra i övrigt?
 
35526779_1627355910710552_3687139796238467072_n(1).jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp