Granska politisk aktiva personers partners.

Wisti.
wisti2.jpg
 
Ett typiskt exempel på "Gör som jag säger, gör inte som jag gör"
Vilket osökt för mig till denna lilla låt ...

 
Fast är man gift och kanske t o m har barn så är man de facto ganska ihopsmetade med varandra redan som det är. Det är ganska svårt att vara gift, bo tillsammans, ha barn (?) och till 100% "sköta sitt eget liv" utan att ta hänsyn till den andra. Då bör man nog vara särbo istället.

Hade det varit mer okej att hennes man hade haft en törstig bil om de var särbos?
 
Jag har aldrig varit gift men varit sambo flera gånger, senast med mitt barns pappa och NEJ jag var verkligen inte en del av honom och han var inte en del av mig. Vi var två separata enheter. Jag tycker att det är helt barockt att jag skulle kunna ställas ansvarig för hans handlingar!

Nu är det så att du skrev att ”man” ska vara särbos om man inte vill klumpas ihop till en enhet. Om du menar att det är endast Isabella som inte får leva ihop med en person som råkar ha en egen vilja så får du nog skriva det.

Den här tråden handlar om Isabella Lövin och inte om dig. Att diskussioner tar olika riktningar är väl dock normalt men att därifrån tro att det är dig personligen den handlar om känns lite... högtravande... för att uttrycka sig blygsamt.

Om du läst inlägg nr 64 som är det ursprungliga jag skrev så har du säkert sett att jag knappast har skrivit att man är "en del av "varandra" och att man inte skulle vara separata personer. och att man ska vara särbo om man inte vill "klumpas ihop till en enhet". Således ett klassiskt halmdockeargument från din sida. Ordet "ihopsmetad" var det f ö inte jag som myntade.

Det enda jag skrev var att det är svårt att till 100% leva helt separata liv som inte på något sätt tar hänsyn till varandra om man är gift, sammanboende och har barn. Eller menar du att det normala vid sådana tillstånd är att man helt och hållet kör sitt eget race utan att ta någon som helst hänsyn till den person man valt att leva ihop med och bilda familj med. Tycker du det är det normala så är det ju såklart helt upp till dig att göra det men jag skulle nog ändå vilja påstå att det inte är normen på något sätt.

Och ärligt talat - om du och alla de som även gillar ditt inlägg vill leva på det sättet d.v.s gifta, med barn och familj men ändå inte vilja kännas vid den personen ni lever med så undrar jag faktiskt varför ni inte lever ensamma? Verkar ju sjukt krångligt att leva ihop med en annan person men ändock inte erkänna den personenes existens i hushållet.
 
Han kan köpa någon annan elbil då. Det var det som var poängen, inte att det var just en Tesla. Det tycker ju nämligen MP att vi andra ska göra - ska vi andra ha råd att köpa elbil så bör väl Isabellas man ha det. Jag har ingen aning om vad han tjänar men han borde väl gå i bräschen för att skona miljön med tanke på sin fru.

Han har f ö ägt bilen sedan den var ett år gammal och den har gått över 14000 mil. Jag var ingen hejare på matte i gymnasiet men även jag kan räkna ut att det blir mer än 300 mil årligen.
Jag tror faktiskt inte man kan dra släp med tunga stenar med någon elbil. Knappt att man kan dra släp alls med elbil..
Så det alternativet finns ju inte..
 
Jag tror faktiskt inte man kan dra släp med tunga stenar med någon elbil. Knappt att man kan dra släp alls med elbil..
Så det alternativet finns ju inte..

Jodå. Med en Tesla ska det tydligen gå. Diskuterades flitigt i något hästforum på FB för ett tag sedan :idea:
 
Den här tråden handlar om Isabella Lövin och inte om dig. Att diskussioner tar olika riktningar är väl dock normalt men att därifrån tro att det är dig personligen den handlar om känns lite... högtravande... för att uttrycka sig blygsamt.

Om du läst inlägg nr 64 som är det ursprungliga jag skrev så har du säkert sett att jag knappast har skrivit att man är "en del av "varandra" och att man inte skulle vara separata personer. och att man ska vara särbo om man inte vill "klumpas ihop till en enhet". Således ett klassiskt halmdockeargument från din sida. Ordet "ihopsmetad" var det f ö inte jag som myntade.

Det enda jag skrev var att det är svårt att till 100% leva helt separata liv som inte på något sätt tar hänsyn till varandra om man är gift, sammanboende och har barn. Eller menar du att det normala vid sådana tillstånd är att man helt och hållet kör sitt eget race utan att ta någon som helst hänsyn till den person man valt att leva ihop med och bilda familj med. Tycker du det är det normala så är det ju såklart helt upp till dig att göra det men jag skulle nog ändå vilja påstå att det inte är normen på något sätt.

Och ärligt talat - om du och alla de som även gillar ditt inlägg vill leva på det sättet d.v.s gifta, med barn och familj men ändå inte vilja kännas vid den personen ni lever med så undrar jag faktiskt varför ni inte lever ensamma? Verkar ju sjukt krångligt att leva ihop med en annan person men ändock inte erkänna den personenes existens i hushållet.
Jag tror inte att inlägget handlar om mig, men personer som jag. Vilket du även ger uttryck för nu. Den synen på förhållanden delar inte jag, och många med mig. Jag blir rätt irriterad på människor som tycker att förhållanden som inte är precis som normen är meningslösa.

Att inte ta ansvar för en annan människas handlingar har noll och intet med erkännandet av dennes existens eller respekten och kärleken att göra.
 
För mig är inte det där så uppseendeväckande då det delvis inte var hon personligen som äger och nyttjar bilen men även för att det inte är så uppenbart att det finns mycket bättre rimliga alternativ. Det skulle väl vara att hyra transporter istället antar jag.

Då var det värre när Åsa Romson höll på och fipplade med bottenfärger till båten.
 
Äsch, ångrade mig. Jag orkar inte.

Jag har inga synpunkter på dig eller hur "personer som du" (vad är det ens, aliens?) väljer att leva. Jag hävdar dock fortfarande att du bör visa en viss hänsyn gentemot din partner. Särskilt om partnern råkar vara en offenlig person vars karriär kan ta skada av din "hänsynslöshet". Det handlar noll om att sluta existera som en egen person.
 
Senast ändrad:
För mig är inte det där så uppseendeväckande då det delvis inte var hon personligen som äger och nyttjar bilen men även för att det inte är så uppenbart att det finns mycket bättre rimliga alternativ. Det skulle väl vara att hyra transporter istället antar jag.

Då var det värre när Åsa Romson höll på och fipplade med bottenfärger till båten.

Eller MP:s Yvonne Ruwaida som propagerade för att alla ska åka kollektivt men själv dagligen åkte taxi t o r från Farsta till jobbet i riksdagen på skattebetalrnas bekostnad eftersom hon inte kunde koncentrera sig i kollektivtrafiken :grin:
 
Eller MP:s Yvonne Ruwaida som propagerade för att alla ska åka kollektivt men själv dagligen åkte taxi t o r från Farsta till jobbet i riksdagen på skattebetalrnas bekostnad eftersom hon inte kunde koncentrera sig i kollektivtrafiken :grin:

Fast det kan inte vara så lätt att åka i kollektivtrafiken som politiker. Kan inte vara helt säkert om man inte har livvakt. Se bara det som hände Anna Lindh :(.
 
Äsch, ångrade mig. Jag orkar inte.

Jag har inga synpunkter på dig eller hur "personer som du" (vad är det ens, aliens?) väljer att leva. Jag hävdar dock fortfarande att du bör visa en viss hänsyn gentemot din partner. Särskilt om partnern råkar vara en offenlig person vars karriär kan ta skada av din "hänsynslöshet". Det handlar noll om att sluta existera som en egen person.
Ja precis. Aliens.

Det är inte hänsynslöst att ha en bil. Och återigen så kan inte hon bära skulden för hans handlingar. De får lov att ha olika åsikter och leva efter olika mantran även om hon råkar vara offentlig. Alltså vi snackar om en bil som han anser sig behöva (och det kanske rent av är sant).
 
Ja precis. Aliens.

Det är inte hänsynslöst att ha en bil. Och återigen så kan inte hon bära skulden för hans handlingar. De får lov att ha olika åsikter och leva efter olika mantran även om hon råkar vara offentlig. Alltså vi snackar om en bil som han anser sig behöva (och det kanske rent av är sant).

Eftersom du pratar om dig som "personer som jag" så antog jag att du själv ser dig själv som annorlunda på något sätt gentemot andra. Men att du har den känslan är ju något som ligger på dig inget du kan klandra andra för.

Han får absolut ha sin bil eller sju om han nu känner för det men hon får således också se det som att hon som miljöpartist blir mindre trovärdig då hos väldigt många. Det blir ju liksom en fullträff på devisen "Gör inte som jag gör, gör som jag säger" (för jo, är de gifta så äger de sakerna tillsammans, även om det är maken som använder den. Skiljer de sig så ingår bilar i normala fall i bodelningen).
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp