Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så de här personerna har alltså stora issues med längd. Men bryr sig endera inte om att ta reda på en potentiell dejts längd - eller går på dejt med någon som de vet inte har rätt längd och de vet är otänkbar.
Inte särskilt troligt.

Nyss var det en. Nu är det minst två?

Den ena uttryckte negativt om min längd innan vi träffades. Men hon ville ses ändå. Men jag tror inte hon överkom sina issues.
Den andra ändra sin profil efter våran dejt. Så hon kanske inte själv visste att det skulle vara sån issue.
Övriga kan jag inte svara på... men det är ju inte osannolikt att någon av de andra 8 har sett det som en issue heller. Men eftersom det endast är spekulationer är det ointressant.
 
Det tänkte jag med. Om någon socialt inte är förmögen att förstå och man känner att personen inte är förmögen att göra något åt/vill göra ngt åt sina sociala brister så är det ju enklast att skylla på längd, avstånd mellan boende etc..
Ser man ingen framtid med någon orkar man ju inte tjatutbilda liksom..

Är det efter en dejt så är knappast viljan försöka förklara så stor heller. Dvs ta något enkelt som inte kan ”mot-bemötas” och så klart. Får erkänna jag använt det själv.
 
Den ena uttryckte negativt om min längd innan vi träffades. Men hon ville ses ändå. Men jag tror inte hon överkom sina issues.
Den andra ändra sin profil efter våran dejt. Så hon kanske inte själv visste att det skulle vara sån issue.
Övriga kan jag inte svara på... men det är ju inte osannolikt att någon av de andra 8 har sett det som en issue heller. Men eftersom det endast är spekulationer är det ointressant.

Det är inte relevant heller. Eftersom DU inte ville träffa dem igen.

Så. Av tio människor har du velat träffa tre igen. EN av de tre hade problem med din längd - eller påstod det.

Dessutom kan du mycket enkelt få bort det. Skriv ut din längd. Klart.
 
Det tänkte jag med. Om någon socialt inte är förmögen att förstå och man känner att personen inte är förmögen att göra något åt/vill göra ngt åt sina sociala brister så är det ju enklast att skylla på längd, avstånd mellan boende etc..
Ser man ingen framtid med någon orkar man ju inte tjatutbilda liksom..

I dessa cases var det väldigt tydligt att det var en issue. Sen utesluter det inte att dom kan ha haft issues om den sociala förmågan också...
 
Det är inte relevant heller. Eftersom DU inte ville träffa dem igen.

Så. Av tio människor har du velat träffa tre igen. EN av de tre hade problem med din längd - eller påstod det.

Dessutom kan du mycket enkelt få bort det. Skriv ut din längd. Klart.

Den ena med issues av min längd visste ju om min längd innan vi träffades ?
Ser inte alls varför det skulle hjälpa mig...
 
Jag avskyr distansförhållanden. Jag vill inte ha det. Därför ser jag till att ta reda på var folk bor och sorterar bort de som bor för långt bort. Ibland är någon såpass intressant att jag ändå träffar personen.

Mer än en gång har jag då upptäckt någonting med personen jag inte uppskattar/tilltalas av. Dvs jag vill inte ses igen.

Gissa vad jag angett för anledning? Just det, avståndet.
Vilket var total bs. För hade avståndet under alla omständigheter varit en dealbreaker hade jag inte slösat tid på en dejt. Utan det var något annat som det föll på.

Min bättre hälft bor 25 jäkla mil bort. Det suger. Jag visste var han bodde när vi sågs första gången. Andra gången. Tredje gången. Osv. I samma stund jag valde att träffa honom första gången så visste jag att jag skulle överse med avståndet OM han i övrigt var lika fantastisk som han verkade. Det var han. Och här sitter jag i ett distansförhållande. Med någon som har en hel massa ”fel” sett till mina preferenser och önskelista. Men han har en jäkla massa rätt med - och på de viktiga, avgörande ställena! (Hint - det har inget med längd, filmsmak, sociala skills eller liknande att göra!)

Hade jag känt att ”nä, inget för mig ändå” efter första dejten kan du ge dig på att jag skyllt på avståndet!
 
Jag avskyr distansförhållanden. Jag vill inte ha det. Därför ser jag till att ta reda på var folk bor och sorterar bort de som bor för långt bort. Ibland är någon såpass intressant att jag ändå träffar personen.

Mer än en gång har jag då upptäckt någonting med personen jag inte uppskattar/tilltalas av. Dvs jag vill inte ses igen.

Gissa vad jag angett för anledning? Just det, avståndet.
Vilket var total bs. För hade avståndet under alla omständigheter varit en dealbreaker hade jag inte slösat tid på en dejt. Utan det var något annat som det föll på.

Min bättre hälft bor 25 jäkla mil bort. Det suger. Jag visste var han bodde när vi sågs första gången. Andra gången. Tredje gången. Osv. I samma stund jag valde att träffa honom första gången så visste jag att jag skulle överse med avståndet OM han i övrigt var lika fantastisk som han verkade. Det var han. Och här sitter jag i ett distansförhållande. Med någon som har en hel massa ”fel” sett till mina preferenser och önskelista. Men han har en jäkla massa rätt med - och på de viktiga, avgörande ställena! (Hint - det har inget med längd, filmsmak, sociala skills eller liknande att göra!)

Hade jag känt att ”nä, inget för mig ändå” efter första dejten kan du ge dig på att jag skyllt på avståndet!

Att [hint] har med känslor att göra ? :)

Jag är inte helt bakom flötet. Naturligtvis fattar jag att avståndet oftast är en ursäkt till att man inte vill ses igen. Jag tycker det är en bra ursäkt dock. Det är väl bättre än att säga att någon är för kort / tjock eller socialt efterbliven eller nåt annat ?
 
Att [hint] har med känslor att göra ? :)

Jag är inte helt bakom flötet. Naturligtvis fattar jag att avståndet oftast är en ursäkt till att man inte vill ses igen. Jag tycker det är en bra ursäkt dock. Det är väl bättre än att säga att någon är för kort / tjock eller socialt efterbliven eller nåt annat ?

Så varför tror du då att någon som väljer träffa dig trots att hen vet din längd sen skulle välja bort dig för den?

Och nej så mycket känslor med bäring uppstår inte varken innan eller på en första dejt. Så hinten var att hur man är som person, beter sig osv spelar sjukt mkt större roll än längd och annat!
 
Att [hint] har med känslor att göra ? :)

Jag är inte helt bakom flötet. Naturligtvis fattar jag att avståndet oftast är en ursäkt till att man inte vill ses igen. Jag tycker det är en bra ursäkt dock. Det är väl bättre än att säga att någon är för kort / tjock eller socialt efterbliven eller nåt annat ?
Då säger man väl att man inte kände kemi / att vi var som vänner bara istället för att säga att någon är för smal /tjock etc ?
 
Ja. Men varför tror du då att någon som väljer träffa dig trots att hen vet din längd sen skulle välja bort dig för den?

Och nej så mycket känslor med bäring uppstår inte varken innan eller på en första dejt. Så hinten var att hur man är som person, beter sig osv spelar sjukt mkt större roll än längd och annat!

Hon hade STORA komplex för sin egen längd
Hon ljög om sin egen längd
Ingen annan har betett sig som henne. Alltså så avståndstagande direkt innan vi ens hunnit prata med varann. Hon hade sett många bilder på mig innan, även ej så smickrande.
Hon betedde sig väldigt akward helt enkelt. Hon försökte inte ens dölja det....
 
Hon hade STORA komplex för sin egen längd
Hon ljög om sin egen längd
Ingen annan har betett sig som henne. Alltså så avståndstagande direkt innan vi ens hunnit prata med varann. Hon hade sett många bilder på mig innan, även ej så smickrande.
Hon betedde sig väldigt akward helt enkelt. Hon försökte inte ens dölja det....

Precis. Din Längd hade inget med saken att göra.

Åter till ämnet.
DU påstår att din längd gör det svårare träffa någon.
DU påstår att det skulle inte hjälpa att skriva ut den
Som stöd för ovanstående anger du EN persons svepskäl.

Så. Kan vi enas om att din längd inte är ett reellt problem för någon annan än dig själv, och att det inte är anledningen till att de tre av tio personer du ville träffa igen inte ville träffa dig igen?
 
Åter till ämnet.
DU påstår att din längd gör det svårare träffa någon.
DU påstår att det skulle inte hjälpa att skriva ut den
Som stöd för ovanstående anger du EN persons svepskäl.

Så. Kan vi enas om att din längd inte är ett reellt problem för någon annan än dig själv, och att det inte är anledningen till att de tre av tio personer du ville träffa igen inte ville träffa dig igen?

Haha, varför ska vi enas om det ? Tjejer i min längd har större issues med min längd. Så är det bara.
Även om det är ett problem spelar det ingen roll i sammanhanget. För att det är något som är statiskt.
Dvs, något jag inte kan påverka. Take it or leave it ungefär :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 472
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 189
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 483
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp