Gråta till film

Lycanthrope

Trådstartare
Gråter ni när ni ser på film/när filmen är slut?

När det är sorgligt? Till lyckliga slut?
Kan ni gråta bara ni tänker på en sorglig/fin film?

Några exempel på filmer som framkallat tårar? :D



Jag gråter på tok för mycket till film, tycker jag. Har lätt för att bli känslosam :o
Tex när djur dör, eller i slutet av vackra filmer tex Gladiator.
Men ibland kan jag bli tårögd när jag tänker på en fin film, eller hör musik från filmen. :o

Det gör mig inte så mycket att jag gråter när jag är själv och ser på film men jag tycker det är pinsamt när sambon är med.
Vet inte riktigt vad jag kan göra åt det :cautious:
 
Sv: Gråta till film

Jag är jätteblödig och gråter ganska ofta till film/serier. Antingen när jag blir rörd för att det är fint, om det är sorgligt eller tragiskt osv.

Jag tänker att det är för att jag har väldigt lätt för att vara empatisk och känna med andra människor, och då även om det är "på låtsas". Helt normalt beteende alltså :)
 
Sv: Gråta till film

Filmen om den japanska hunden. När jag såg den när jag var ensam så grät jag floder. När barnen såg den , var jag tvungen att behärska mig.....

Jag har absolut blivit mer känslig med åldern, lite konstigt det där, det är liksom inte sån jag är egentligen trodde jag. När barn eller framför allt djur dör så gråter jag!



Å andra sidan, varför ska man skämmas för att man gråter? Varför är det fel att gråta och känna med andra och med vad som händer? Jag skäms också ibland för att jag gråter, det hjälper ju inte det minsta med tårar egentligen. Men är det bättre att trycka in alla känslorna och tycka "jaja, så är det" och vara stark alltid?:crazy:
 
Sv: Gråta till film

Jag kollar inte på djurfilmer. Jag klarar inte när djuren dör eller lider.

Men jag brukar gråta till Sofias änglar:o
 
Sv: Gråta till film

åh, jag gråter för minsta lilla som skulle kunna tänkas uppfattas känslosamt...
 
Sv: Gråta till film

Det händer att jag gråter till film, men det är inte ofta.
Bröderna Lejonhjärta.
 
Sv: Gråta till film

Jag grinar till allt, även när jag inte ser på film.

Oavsett vilken känsla det är, när det blir översvämningen så rinner det ut genom ögonen :angel:
 
Sv: Gråta till film

Några exempel på filmer som framkallat tårar? :D

Schindler's list
Lilja 4-ever
Broarna i Madison County
Titanic
Den gröna milen
Dansar med vargar
Breaking the waves
Dancer in the dark
De andras liv
Leon
ET
Terminator 2
Gladiator
Les miserables
Marley och jag
Lassie
Ömhetsbevis
Två städer
Sagan om ringen (Sagan om konungens återkomst)

För att nämna ett urval.

Samt de flesta avsnitten av Djursjukhuset. Blir djuren friska och återförenas med ägaren, snyft gråt hulk. Dör djuren: snyft gråt hulk. Tur att jag aldrig gjorde allvar av mina barndomsplaner att bli veterinär!
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter sällan till film, men det har hänt.
Dels när Marley avlivas i Marley and me. Samt i Titanic, i en av slutscenerna när hon (minns inte namnet) vaknar till och försöker ropa att hon är kvar och lever.
 
Sv: Gråta till film

Den enda filmen jag kan komma på att jag gråtit till är Spirited Away (sedan har jag bölat åt det mesta om jag varit nere efter typ ett uppbrott för stunden, men det har ju inte lika mycket med filmen att göra). Jag grät mer till film när jag var yngre, har dock fått svårt att ta film på allvar med åren.

Däremot bölar jag i tid och otid till diverse campaigns i TV-spel. Första gången jag spelade igenom Modern Warfare 3, Deus EX: Human Revolution och Limbo är jag glad att jag var ensam, för då var jag inte vuxen och inte behärskad.
 
Sv: Gråta till film

Filmen om den japanska hunden. När jag såg den när jag var ensam så grät jag floder. När barnen såg den , var jag tvungen att behärska mig.....

Jag har Inte sett den men kände tårarna komma bara av att
läsa om den när den hade premiär :-D

Jag kan visst gråta men det går inte på rutin, det krävs vissa ingredienser.
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter oftare när det är lyckligt/fint än sorgligt, men med vissa undantag. Har blivit betydligt mer känslig det senaste och har mycket lättare att gråta till filmer nu än jag hade förr. Ett exempel är i slutet på Sagan om konungens återkomst, när Aragorn säger till Frodo & co "You bow to no one" och alla bugar sig för hoberna...

Sen har jag en tendens till att gråta till animerade filmer. :o Björnbröder är en av få filmer som jag gråter till en sorglig scen. Draktränaren gråter jag ALLTID till. Jag har sett den så många gånger att jag kan hela filmen och replikerna mer eller mindre utantill, men jag kan likförbannat inte hålla tillbaka tårarna i slutet...
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter till det mesta, oavsett om det är ett lyckligt slut, något vackert och gripande eller bara sorgligt. Typ de enda filmerna jag aldrig gråter till är skräckfilm :D Fast det är klart, jag gråter till vanliga tvprogram och böcker också.

Sen är det klart att vissa filmer kan vara mer eller mindre jobbiga, jag kan t.ex inte ens tänka på Lejonkungen eller PS. I love you utan att bli tårögd. Men jag har svårt att se att det skulle vara pinsamt, vissa har lätt till tårar och andra inte, precis som att vissa är mer lättrörda och andra inte. :)
 
Sv: Gråta till film

Jag minns att jag och min vän storbölade till Mannen som kan tala med hästar när den gick på bio..

Annars är jag inte blödig till filmer, men t.ex. Djursjukhuset och Biggest loser (:o)

Sen visade dom Hachiko (japanska hunden:D) på båten till Oskarshamn en gång.. Fy fan vad jag grät.. Pinsamt att sitta i förliga salongen då.. Jag kan fortfarande inte se klart filmen. Fast jag vet att det inte är hemskt, bara fint liksom.. Får gåshud bara jag tänker på den.
 
Sv: Gråta till film

Själv gråter jag väldigt sällan till filmer, Titanic grät jag tre-fyra tårar till. Däremot; ge mig en djurfilm och jag bölar genom halva, Hachiko grät jag verkligen mig igenom, först för att jag visste vad som skulle hända och sedan för att det hände. Min styvfar blev nästan orolig för mig.
Filmen där ett antal slädhundar lämnas på antarktisk eller liknande var likadan.
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter till det mesta, oavsett om det är ett lyckligt slut, något vackert och gripande eller bara sorgligt. Typ de enda filmerna jag aldrig gråter till är skräckfilm :D Fast det är klart, jag gråter till vanliga tvprogram och böcker också.
Underbart, jag är inte ensam :p

först för att jag visste vad som skulle hända och sedan för att det hände.
Så där är jag också.
Sambon : "Varför är du tårögd? Filmen har precis börjat?"
Jag: "Han kommer ju dö sen buäääääh" :meh:
 
Sv: Gråta till film

Gråter sällan, men till djurfilmer då läcker jag ordentligt! Bolt t.ex. gråter jag till varje gång.
 
Sv: Gråta till film

Samma här. En gång bötjade jag gråta till "superzebran" när han sprang loppet och alla hans vänner hejjade på... Jag insåg dock att jag nog inte inte riktigt var i balans utan mer påverkad av några händelser än vad jag trodde.
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter nog mer till böcker faktiskt, det var rätt pinsamt när jag i vuxen ålder satt på bussen och läste sista boken om Twiggy...
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter inte sådär jätteofta till filmer. Men det händer ibland, speciellt om jag känner mig lite låg/sentimental. Under normala balanserade förhållanden är det bara Brokeback Mountain som fått mig att gråta riktigt ordentligt. Jag tyckte att den var riktigt riktigt bra men drar mig för att se om den eftersom jag blev så påverkad av den.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp