Gråta till film

Sv: Gråta till film

Jag tjuter till allt. Tror inte att jag sett ett enda avsnitt av Greys Anatomy utan att gråta:o. Jag inser ju rationellt att jag går på alla truck manusförfattarna använder för att mana fram känslor men jag kan inte hjälpa det! Gråter tom till Pearl harbour som jag tycker är en j-la skitfilm:p. J-la Hollywood helt enkelt:D.

(Jo, också gråter jag till travlopp. Det är ju så fiiint när hästarna kämpar som dom gör:o).
 
Sv: Gråta till film

Jag har ganska lätt för att gråta åt sorgliga och tragiska filmer (väldigt sällan över fina/lyckliga slut), speciellt om jag är låg redan innan. Djurfilmer, typ Marley and me, undviker jag att se alls. Jag fixar det helt enkelt inte (och filmerna är/verkar sällan så bra att det är värt att se dem ändå).
 
Sv: Gråta till film

Jag är också en gråtare, gråter till det mesta, men oftast när det är väldigt fint, i kombination med lite sorgligt. Den jag spontant kommer att tänka på som en riktig gråtfilm för mig är Seven Pounds, och det var nästan värre andra gången, när jag visste hur det skulle sluta.
 
Sv: Gråta till film

Seven Pounds håller jag med :(


Aiquen - Marley och jag är dålig, du går inte miste om något ;)

Ibland dyker djur-död upp lite oväntat (även om det var lite väntat), tex i I am legend. Usch, det är hemskt :cry:

Nu vart jag ju tvungen att ladda hem Hachiko och ska starta den nu. Ja, jag läste vad den handlade om. Ja, jag är redan tårögd. :p
 
Sv: Gråta till film

Japp, det gör jag.

Kan gråta av sorg, eller av lycka i filmen. Känner även skräcken om det finns i filmen, är helt inne i filmen :D

Exempel,

Pretty woman
Titanic
Grey's anatomi

Gråter väldigt ofta när jag tittar på tv/film. Är någon glad så skrattar jag och är någon ledsen gråter jag, sån är jag.
 
Sv: Gråta till film

Det finns bara en film som får mig att gråta och det är när Mufasa dör i Lejonkungen. Var. Enda. Jävla. Gång.
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter inte sådär jätteofta till filmer. Men det händer ibland, speciellt om jag känner mig lite låg/sentimental. Under normala balanserade förhållanden är det bara Brokeback Mountain som fått mig att gråta riktigt ordentligt. Jag tyckte att den var riktigt riktigt bra men drar mig för att se om den eftersom jag blev så påverkad av den.

Mina tårar till film/serier/böcker är nog också baserade på hur jag känner mig för stunden. Dels när jag är nere, men även om jag är på bra humör, då känns det ungefär som att jag kan kosta på mig att bli ledsen (fast utan att jag försöker hålla tillbaka annars). Rörigt. :D

Jag gråter mer till Barneys vänliga gester i HIMYM eller valfritt par som väntar barn i en komediserie än upplagt sorgliga scener i ett drama.

Filmer som jag gråter till är bland annat Den gröna milen, Modig och senast Odjuret. Jag läste boken för några år sedan så jag visste ju precis handligen, såg filmen ensam och började gråta redan i inledningen när allt var glatt och lyckligt och perfekt, grät hela filmen igenom och en god stund efteråt. Bestämde mig därefter att aldrig se den filmen igen. O_o
 
Sv: Gråta till film

Jag grät från början till slut när jag såg Herbie: fulltankad och större delen av filmen Ted :o Kanske kan få skylla på graviditetshormoner där... När saker har känslor (bilar, nallar etc) och även djur och barn som blir illa behandlade går tårarna inte att hålla borta.
 
Sv: Gråta till film

Jag tjuter till allt. Tror inte att jag sett ett enda avsnitt av Greys Anatomy utan att gråta:o. Jag inser ju rationellt att jag går på alla truck manusförfattarna använder för att mana fram känslor men jag kan inte hjälpa det! Gråter tom till Pearl harbour som jag tycker är en j-la skitfilm:p. J-la Hollywood helt enkelt:D.

(Jo, också gråter jag till travlopp. Det är ju så fiiint när hästarna kämpar som dom gör:o).

jag med ...och till dressyrtävlingar på hög nivå...

o till filmer , om dom är roliga, tragiska eller att folk kämpar eller whatever ...så grinar jag

har blivit känsligare med åren
 
Sv: Gråta till film

Jag gråter nog mer till böcker faktiskt, det var rätt pinsamt när jag i vuxen ålder satt på bussen och läste sista boken om Twiggy...

Liknande saker har hänt mig också...

Jag grinar till det mesta. T ex fotbollsmatcher - de som förlorar blir ju så ledsna (och de som vinner glada).
 
Sv: Gråta till film

Jag kämpade hej vilt med tårarna på en 30 min scenshow av Disneys "Beauty and The beast" på Disneys Hollywood Studios i torsdags. Detta trots att halva ensemblen bestod av leende gigantiska disneyfigurer.:crazy:

Hur lättrörd jag är varierar med hur jag mår i övrigt och månadscykel.
När jag såg Narnia på bio stortjöt jag så fort Aslan syntes i bild. När jag var liten såg jag en jättehemsk tecknad version där Aslans dödsscen inte var direkt barnvänlig.
Black Beauty...:cry:
 
Sv: Gråta till film

Jag är en riktig blödis och gråter för jämnan till filmer jag kollar på. Är hur känslig som helst.
 
Sv: Gråta till film

kl

Jag gråter jättelätt till film, tv, reklam och böcker. I filmväg är det oftast slutet (men inte alltid) som gör det, när allting löser sig och huvudpersonen/personerna blir lyckliga för all framtid :p Eller när någons stora kärlek dör, oavsett om det är alldeles för tidigt efter ett långt och lyckligt liv. Kommer på rak arm på ett par filmer som får mig att gråta floder, och som också stämmer in på ovanstående: Water for elephants, Pearl harbour, Tidsresenärens hustru och Upp (ja, den tecknade :p Det som får mig att gråta där är när hans fru dör ungefär 5 minuter in i filmen.. så inte slutet alla gånger)

Djur som far illa får mig också att gråta. Igår grät jag t.ex. till en tv-dokumentär om vargar och bufflar, när vargarna fick tag i en buffelkalv...)

Det gör mig absolut ingenting att gråta inför sambon, han är van vid det här laget att jag bölar för det mesta. Och ska sanningen fram så är han precis likadan själv, om inte värre. Han tycker dock det är aningens mer pinsamt än jag, och försöker gråta så tyst som möjligt :p
När jag ser på film med vänner gråter jag dock inte, antar att det är någon sorts spärr som sätter in..
 
Sv: Gråta till film

En film inspelad i Norrbotten om två systrar och den ena dör. Heter den kanske Älskade syster?

Hjälp vad jag grät till den. Det gjorde nog hela sällskapet. Vi såg den på bio.
 
Sv: Gråta till film

Ett exempel är i slutet på Sagan om konungens återkomst, när Aragorn säger till Frodo & co "You bow to no one" och alla bugar sig för hoberna....

:o jag holl pa att borja storbola bara av att lasa det dar :crazy: var tvungen att ga ivag och fixa lunch :o

har brukar tararna spruta fritt till det mesta. Jag har raknat ut att det ar tarparty ungefar vartannat Grey's Anatomy avsnitt t.ex. :D forutom farje olyckans episoderna. Da grat jag under tva i rad, och den tredje storbola jag i hela 40 min O_o
 
Sv: Gråta till film

*knapp*

Gråter till det mesta om jag är på humör för det.

Till exempel när de visade bilder häromdagen på nyheterna/sportspegeln/whatever på Beckham när han grät på plan när han spelat klart. Åh... :cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 426
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 778
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp