Bukefalos 28 år!

Gratis box for lidt hjælp i stalden??

natasjachristensen

Trådstartare
Hejsa

Vi overvejer at hyre en box ud mod lidt hjælp i stalden.

Nogen af jer der har erfaringer med det?

Synes i det er fair med en gratis eller MEGET billig box for hjælp ca 1-2 weekender i måneden? mest i sommer halvåret når vi er til tävlinger.

Hjælpen vil bestå i at tage 1 hest og pony ind, fodre og evt muge i 1-2 spån box.

I hverdagene sørge vi for fodring 3 gange om dagen, ud og ind lukning og de andre weekender. Mugning må man selv sørge for.

Foder, hø og spåner kan de evt købe af os.
 
Sv: Gratis box for lidt hjælp i stalden??

Det lät som en bra deal, för båda parter!

Problemet med saker som är gratis är att folk har lite svårare att "ta dem på allvar", om du förstår hur jag menar?
 
Sv: Gratis box for lidt hjælp i stalden??

Ja en kontrakt skal vi i hvert fald have skrevet.

Så I mener det måske er bedre med en billig box?

Hvad ville være en fair pris?

Stalden ligger i staffanstorp. Det er 5 boxe (men vi har kun 2 heste og 1 shettis), bra hagar, 30*50 ridbana med lys, 500 meter til 2 ridhuse og bra ridveje.


vi ville som sagt fodre 3 gange dagligt og sørge for ud og indlukning
 
Sv: Gratis box for lidt hjælp i stalden??

Så har vi, en plats (box för tillfället, senare förmodligen lösdriftsplats) gratis mot hjälp, tex när vi åker bort och även med löpande sysslor. Dock behöver inte "hyresgästen" komma varje dag.

Foder bör man ju ha betalt för, och sedan är det väl bara att prova. har man bra kommunikation och det gäller någon enstaka person kan det funka, och med vissa funkar det säkert inte alls...

Jag vill inte ha inackorderingar i mitt stall, och har lite svårt för praktikanter och dylikt, så därför är detta en bättre lösning för mig.
 

Liknande trådar

E
Trav Hva er det som får folk til å gjøre noe så bestialsk som dette???:devil: Tatt ut fra Dansk Trav og Galop Amatørkusk anmeldt for...
Svar
7
· Visningar
2 084
Senast: Erikaoghestene
·
Fälttävlan Hejsa Min ene häst cavall bliver 17 år i 2008. Han har gået en masse tävlingar til og *** i fälttävlan. Jeg har ikke redet ham i...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: prins_rollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp